Danska inredningsföretaget HAY samarbetar med MoMa Design Store i New York. Nu öppnar HAY Mini Market i deras Sohobutik med mer än 230 unika produkter och 42 produktlanseringar.
Starbucks har lanserat ett specialdesignat mobilskal för sina kunder i Japan. Med hjälp av detta kan kunderna både beställa och betala sin favoritdryck automatiskt.
New Era specialiserar sig på kepsar med sportanknytning – det har man gjort i 90 år. Nu har varumärket öppnat en flaggskeppsbutik i London. Se bilderna här!
Det nyöppnade köpcentrumet Aeon Mall i Nagoya i Japan har en spektakulär arkitektur. Formerna har inspirerats av den omgivande naturen och byggnaden är skapt för att klara av extrema händelser.
För hösten 2015 introducerar Nilson Shoes tre nya skomodeller från det unika samarbetet mellan Reebok och kosmetikföretaget FACE Stockholm.
Den japanska kedjan Muji öppnar sin första butik med en egen extern entré i ett köpcentrum på den nordamerikanska marknaden, närmare bestämt i Stanford Shopping Center i Palo Alto. Samtidigt passar man på att utveckla koncept och sortiment.
Apple.com har gjort om sin hemsida med ambitionen att integrera butik och övrig information i högre grad. Som en konsekvens av detta har avdelningen "Shop" tagits bort. Även domänen har ändrats, den som tidigare gick in via store.app.com hittar nu allt under apple.com