Historiskt sett är mode inte likställt med bekvämlighet – nu adderar varumärken den dimensionen. Ett exempel är Converse-skon som nu blir fotriktig.
Jollyroom, som säljer barn- och babyprodukter online, har nyligen lanserat en ny butiksdesign. Inom kort startar företaget också en egen bloggpanel.
Vi har tidigare berättat om designbyrån Marketing Jazz och dess förmåga att skapa kreativa butikskoncept, inte minst inom apoteksvärlden. Då var det Farmacia Garrós i spanska Lérida som fått en helt ny look med ny intensiv färgskala och kreativ inredning.
Designonline lanserar det nya varumärket Nordic Nest.
Westfields köpcenter San Francisco Center moderniseras med nya funktioner på ytor som fått namnet Bespoke. Där har 3500 kvadratmeter reserverats för innovativa start-up företag inom IT och teknologi. I och med detta tar det annars relativt traditionella köpcentret ett steg in i framtiden.
Nu har Racked listat 38 indiebutiker på nätet som du verkligen borde ha koll på.
I dag lanseras Fashion Independents' Day i London i samband med släppet av en modeapp.
I går slog dörrarna upp igen till Magnum Pleasure Store på NK. Pop up-glassbaren som erbjuder besökarna att designa sina egna Magnum-glassar med en personlig touch.
Flera av dess designers har jobbat tillsammans med Ikea genom åren.