Starbucks gör en rejäl satsning i New York. Ytan man tecknat avtal för motsvarar Starbucks Reserve Roastery i stadens meat-packing district.
Det blir en mix av park, butik och underhållning när japanska varumärket Uniqlo öppnar sin största butik hittills.
Göteborg & Co lanserar en kampanj för att stödja besöksnäringen i Göteborgsregionen. ”Brett och flexibelt, fylls med nya aktiviteter och idéer efter hand”.
”En plats för gemensamma upplevelser där detaljhandel och social interaktion väger lika”. Så sammanfattas ett projekt med förankring i det lokala samhället
Battersea Power Station öppnar under 2021. Den ikoniska byggnaden förvandlas till en destination med retail, mat och nöjen. Här är de första klara butikerna.
Olav Thon Gruppen öppnar ett eventcenter som ska tillföra regionen en destination för nöje – och stärka den befintliga handeln. Här är tankarna bakom satsningen.
När Östermalmshallen slår upp sina portar väntar en saluhall som tar besökaren tillbaka till 1800-talet. Målet är att återställa hallen till sin forna glans.
Med konst, events, retail och nyskapande teknik formas nu den nya tidens destination. Här är det en helt ny form av ankare som agerar publikmagnet.
Ikea bygger en sju våningar hög butik som inte liknar något man gjort tidigare. Här bildar 160 träd på takterass och fasad en grön oas mitt i staden.
Ett nytt butikskoncept, som riktar sig till karriärister, siktar på att bli kundens tredje plats i tillvaron – efter hemmet och kontoret. Baren håller världsklass.