Nu har det heta området i centrala London berikats med en ny matmarknad. Här erbjuder man unika upplevelser och verksamheter inom food & beverage.
Ett brett utbud av inredning, blommor och egenproducerade delikatesser samt en restaurang och café lockar lokala, nationella och internationella besökare.
Med sitt nya flaggskepp vill varumärket stänga av kundens autopilot för shopping. Med hjälp av ny digital teknik bjuder man in till träningspass i butiken tillsammans med sportikoner i världsklass.
Köpcentrumkedjan har inlett ett samarbete med ett företag som specialiserar sig på VR-baserade upplevelser. Tillsammans ska man skapa anläggningar i 25 köpcentrum. Ett av dem finns i Stockholm.
Manchester City har öppnat en ny butik med såväl digitala som fysiska upplevelser. Här har man även inkluderat stadens musikaliska och industriella arv i miljön.
Nu lanseras Design Map Stockholm – en guide till skandinavisk design. Syftet är att att ge större dragkraft, förhöja kundupplevelsen och stärka Stockholm som designdestination.
Det har blivit en av Barcelonas mest populära turistattraktioner. De flesta som promenerar ner längs La Rambla svänger också in på La Boqueria. Med ny teknik tar man nu upp kampen med Amazon och andra e-handlare.
Retail & Brand Experience World Congress är nu invigd. Här sätts upplevelser inom detaljhandeln i fokus under tre späckade dagar. Vi rapporterar löpande!
Den gamla modellen fungerar inte längre. Fastighetsägare och hyresgäster måste arbeta tillsammans för att skapa mötesplatser med starkt innehåll och sociala upplevelser. Det menar Boxparks grundare Roger Wade.