Med en arkitektur som blickar tillbaka till 1920-talet och ett utbud som präglas av återvinning och hantverk vill Coca-cola skapa nya upplevelser.
När design och arkitektur blir en del av affärsstrategin kan kunden erbjudas en upplevelse på helt nya nivåer. Vi lyfter fram tre destinationer som erbjuder formupplevelser utöver det vanliga. Se exempel från New York, Tyrolen och Östra London.
Barcelona är södra Europas experimentverkstad nummer ett för nya koncept. Den senaste snackisen är en livsstilsbutik som inte liknar något annat du sett.
Inom kort öppnar ett museum där Ikea delar med sig av resan företaget och varumärket är mitt uppe i. För intresserade av detaljhandel bör ett besök på värdens första Ikea-museum vara obligatoriskt. Se bilderna här.
Det var en av 2011 års överlägset största snackisar när Boxpark öppnade världens första containerköpcentrum i östra London. Nu står man inför nästa projekt som öppnar i september – och all yta är redan uthyrd.
I det nyligen upprustade och utbyggda Disney Springs öppnar nu ett 30-tal nya butiker. Ett av dessa varumärken är Ugg som har fångat essensen av livsstilen i Kalifornien och skapat ett helt nytt butikskoncept utifrån det. Se bilderna här.
Du som rest runt i världen med retail-glasögonen vat hur det brukar se ut. Tunnelbaneshopping är sällan särskilt inspirerande. I New York har man nu ändrat på det i ett nytt projekt som innefattar både inspiration och idéer – inte bara för tunnelbanan.
För Chobani är samarbetet med en av de allra största detaljhandelskedjorna ett sätt att expandera, men också ett sätt att förbereda sig inför framtiden.