Det stängda fabriksområdet utvecklas till en ny levande destination. Under hösten öppnar ett nytt bageri med butik och servering i området Mölnlycke Fabriker.
I staden och dess omgivning finns cirka 125 vintage- och second hand-butiker. Nu bjuder man in till safari, en bokningsbar stilvandring.
Mall of the Metaverse är en fullskalig satsning från köpcentrumaktören. Här ska man erbjuda retail och underhållning.
Konceptet lockar med en kulinarisk resa genom flera kontinenter. Men framförallt vill man få människor och kulturer att möts – i den nya tidens matdestination.
Kunderna möts av en experimentell studio. Med färgterapi och lokala samarbeten vill man skapa lust att röra sig mer.
Ännu en anledning att besöka Empire State Building. Starbucks erbjuder butik, workshops, provsmakningar samt mat och dryck i en unik art déco-miljö.
Med en pop up i form av ”Holiday Market” adderar varumärket upplevelser, ljus och färg till det klassiska shoppingområdet.
Showfields öppnade under 2019 en upplevelse där utbudet och teman ständigt varieras. Nu lanserar ”Världens mest intressanta butik” ett nytt koncept.
Starbucks har med konceptet Reserve tagit kaffe och dryckesupplevelsen till en högre nivå. Inom kort öppnar man i Empire State Building i New York.
Under torsdagen arrangerade NCSC eventet Retail 2023 & Beyond. Framtidens föränderliga detaljhandel och det nya kommersiella landskapet var i fokus.