Polarn O. Pyret har nyligen delat in sina kunder i två nivåer. Man gör det för att uppmärksamma och belöna sina mest lojala medlemmar. Syftet är att öka kundupplevelsen.
Ett grepp för att lära känna sina bästa kunder är att skapa medlemsnivåer. Man vill kunna kunna skapa och styra medlemsnivåerna direkt i ett lojalitetssystem. Vilket skulle ge indikationer i realtid om kundernas köpbeteende.
Detta har Polarn O. Pyret precis gjort med hjälp av Voyado.
Säljarna ser kundens nivå
Säljarna i butiken kan till exempel se medlemsnivå samt vad som återstår för att uppnå VIP-nivå. VIP-medlemmar får fler fördelar som fri frakt, förtur på rea och gratis reparationer.
– Vi ville ha ett nivåsystem som är enkelt att förstå både för kund och säljare i butik. Med hjälp av datan kan vi automatisera processer för att öka kundupplevelsen på individnivå, säger Åsa Axelsson, CRM-chef på Polarn O. Pyret.