Nischad och digital framtid för Linum

Nischad och digital framtid för Linum

Trots tuffa förutsättningar har Linum visat en stark utveckling. Själva anser man att två strategiska beslut är centrala i framtidsstrategin.

Fortsatt svag utveckling för e-handeln

Fortsatt svag utveckling för e-handeln

Näthandeln visar på en fortsatt svag utveckling. Andelen som e-handlade ökade dock något i både juni och juli i år.

Mobilen är nu svenskens förstahandsval

Mobilen är nu svenskens förstahandsval

Fler svenska konsumenter föredrar att använda mobiltelefon än dator när det är dags att e-handla. Här är siffrorna som bekräftar det.

Coop testar flergångskasse för hemleverans

Coop testar flergångskasse för hemleverans

I ett nytt pilotprojekt får konsumenter som handlar sin mat på nätet varorna levererade i en cirkulär förpackning.

Jysk bygger utlämningsrum i butik

Jysk bygger utlämningsrum i butik

Click and Collect-ordrarna har hos Jysk gått från att få plats i ett skåp bakom kassan till att nu få ett eget rum.

Lululemons community växer med Zalando

Lululemons community växer med Zalando

Varumärket Lululemon lanseras på Zalando med ambitionen att den globala gemenskapen ska växa.

Personalisering central i ny kundklubb

Personalisering central i ny kundklubb

”Förväntas bli en hörnsten i framtida kommersiella erbjudanden och kommunikation”.

Lågpriskedjor testar ultrasnabb leverans

Lågpriskedjor testar ultrasnabb leverans

Med leverans inom 30 minuter vill man förenkla vardagen för kunderna. ”Vi vet hur viktigt det är att få det du behöver när du vill ha det”.

Här blir butiken nav för lokala leveranser

Här blir butiken nav för lokala leveranser

Med automatiserade fulfillment centers bäddar kedjan för snabba leveranser – och utökar butikernas användningsområde.

Butikspersonal chattar med kunderna

Butikspersonal chattar med kunderna

Ett flertal aktörer har börjat använda medarbetare i butik för digital kommunikation direkt med kunder online.