Trots tuffa förutsättningar har Linum visat en stark utveckling. Själva anser man att två strategiska beslut är centrala i framtidsstrategin.
Näthandeln visar på en fortsatt svag utveckling. Andelen som e-handlade ökade dock något i både juni och juli i år.
Fler svenska konsumenter föredrar att använda mobiltelefon än dator när det är dags att e-handla. Här är siffrorna som bekräftar det.
I ett nytt pilotprojekt får konsumenter som handlar sin mat på nätet varorna levererade i en cirkulär förpackning.
Click and Collect-ordrarna har hos Jysk gått från att få plats i ett skåp bakom kassan till att nu få ett eget rum.
Varumärket Lululemon lanseras på Zalando med ambitionen att den globala gemenskapen ska växa.
”Förväntas bli en hörnsten i framtida kommersiella erbjudanden och kommunikation”.
Med leverans inom 30 minuter vill man förenkla vardagen för kunderna. ”Vi vet hur viktigt det är att få det du behöver när du vill ha det”.
Med automatiserade fulfillment centers bäddar kedjan för snabba leveranser – och utökar butikernas användningsområde.
Ett flertal aktörer har börjat använda medarbetare i butik för digital kommunikation direkt med kunder online.