Egen e-handel ökade försäljningen dramatiskt

Egen e-handel ökade försäljningen dramatiskt

Att komplettera försäljning via återförsäljare med egen e-handel har länge betraktats som en potentiell konflikt mellan varumärkesägare och återförsäljare En ny enkät visar nu på motsatsen.

Inga regler i Missguideds första butik

Inga regler i Missguideds första butik

I dag öppnar onlinevarumärket Missguided sin första fysiska butik. Det är ett koncept anpassat för en generation präglad av snapchat och ständig uppkoppling. Här gäller inga traditionella regler för hur en butik ska se ut.

Här är Postnords nya fygitala butik

Här är Postnords nya fygitala butik


Rekordtillväxt för Coops näthandel

Rekordtillväxt för Coops näthandel

Under årets nio första månader ökade Coops försäljning av mat på nätet med 58 procent. En av förklaringarna är den nya tjänsten Smartkassen som snabbt blivit större än den traditionella matkassen.

Eleven först ut med Collect In-store

Eleven först ut med Collect In-store

PostNord lanserar nu en omnilösning i samarbete med Eleven som gör det möjligt med utlämning av e-handlade varor i egna butiker.

Fyra konreta tips för högre konverering online

Fyra konreta tips för högre konverering online

Nästan sju av tio överger sina varukorgar online utan att köpa något. Det kan man se som en katastrofal siffra – eller en möjlighet. Sven Hammar, VD på Apica System, delar med sig av fyra goda råd för en bättre konvertering online.

Premiär för NetOnNet lagershop i Norge

Premiär för NetOnNet lagershop i Norge

NetOnNet öppnar nu sin första lagershop i Norge. I dag, den 10:e november, öppnas lagerdörrarna i köpcentret Kvadrat i norska Sandnes.

”Merförsäljning i e-kassan bygger lojalitet”

”Merförsäljning i e-kassan bygger lojalitet”


Miinto vill digtalisera Sveriges modebutiker

Miinto vill digtalisera Sveriges modebutiker


Så söker e-konsumenten efter julklappar

Så söker e-konsumenten efter julklappar

Hur konsumenterna söker efter julklappar har förändrats markant på bara ett års tid. Allt fler använder mobilen, och man letar inte bara efter det bästa alternativet. Det ska helst vara unikt och personaliserat också. Det visar en ny kartläggning.