Toppchefer byts ut när digitaliseringen ökar

Toppchefer byts ut när digitaliseringen ökar

Det är nya tider, även för de högsta cheferna inom retail. I kölvattnet av digitaliseringen och höjda krav på ökade onlineomsättningar sker nu förändringar i företagsledningen.

Sephora lanserar botbaserade tjänster

Sephora lanserar botbaserade tjänster

Sephora fortsätter att positionera sig som en innovativ aktör som vill närvara i den mobila konsumentens vardag. Nu lanserar man två nya automatiserade tjänster för mobilen.

Svenskarna köper tre av tio julklappar online

Svenskarna köper tre av tio julklappar online

Sveriges konsumenter uppskattar att de kommer att handla julklappar för cirka 20 miljarder kronor i år, varav 6,2 miljarder kronor via e-handel. Det innebär att ungefär tre av tio julklappar kommer att inhandlas via internet i år.

Framtidens handel speglas i Singles Day

Framtidens handel speglas i Singles Day

Singles day är ett monster till e-handelsevent. Men den som tar sig in bakom PR-statistiken hittar en rad intressanta nyheter om bland annat VR, personalisering och inte minst – Online to Offline.

Nu installeras leveransskåp i 50 köpcentrum

Nu installeras leveransskåp i 50 köpcentrum

För att öka servicen installeras nu leveransskåp i 50 köpcentrum. För centrumen är det ett sätt att öka servicegraden, och för konsumenterna innebär det större valfrihet.

Säljlyft när on- och offline kombineras

Säljlyft när on- och offline kombineras

Det är en retfull paradox: Mycket trafik online, men låg konvertering. Låg trafik offline, och hög konvertering. Nu lyfter de två världarna varandra via en lösning som involverar butikspersonal i onlineshoppingen.

Fyra tekniklösningar som förändrar retail

Fyra tekniklösningar som förändrar retail

Mobilens intåg i detaljhandeln har ritat om kartan och spikat upp nya spelregler på väggen. För konsumenterna har det inneburit en större valfrihet, flexibilitet och i många fall även bättre service. Och nu förändrar fyra tekniska lösningar detaljhandeln ytterligare.

Nu startar jakten på Årets Nätbutik 2016

Nu startar jakten på Årets Nätbutik 2016

För sjunde året i rad utser prisjämförelsesajten Prisjakt Årets Nätbutik. Priset utses av Sveriges konsumenter och delas ut i 14 kategorier. Nytt för i år är kategorin Onlinevaruhus.

Varannat e-handelsköp via mobilen

Varannat e-handelsköp via mobilen

Hälften av alla e-handelsköp som görs sker via mobilen. Det placerar Sverige på fjärde plats över den globala topplistan. Det visar en ny undersökning som också tyder på att appen står stark.

Click & collect hos Svenskt Tenn

Click & collect hos Svenskt Tenn