Så ska Walmarts julhandel bli sömlös

Så ska Walmarts julhandel bli sömlös

Det blir en sömlös jul på Walmart. Nu inleder man den största satsningen hittills på click & collect med upphämtning samma dag. Och med sitt team av Holiday Helpers stärker man julkänslan.

Onlinebaserad möbelkedja expanderar

Onlinebaserad möbelkedja expanderar

Som så många andra e-handlare väljer möbelkedjan att öka sitt avtryck i den fysiska handeln. Nu öppnar man sin andra pop u-butik för att komplettera sina befintliga showrooms.

E-handlare litar på marknadsföringens kraft

E-handlare litar på marknadsföringens kraft

En ny undersökning visar på en måttlig tillväxt i e-handeln den senaste tiden. Men handlarna själva tror på ett starkt avslut på året. Och det är främst marknadsföringen som kommer lyfta försäljningen.

Succé för ny närproducerad näthandel

Succé för ny närproducerad näthandel

Med Facebook som plattform lanseras nu ett nytt nätbaserat koncept för miljömedvetna konsumenter. Man gör det möjligt för producenter och konsumenter att göra affärer helt utan mellanhänder.

”Bästa omnikanalerbjudandet i Sverige”

”Bästa omnikanalerbjudandet i Sverige”

Tidigare i år lanserades en ny webbplats med en rad nya tjänster. Nu tas nästa steg med fullskalig e-handel på akademibokhandeln.se. Och man har satt ribban högt.

Så arbetar det agila modeföretaget

Så arbetar det agila modeföretaget

"Vi är ett teknikföretag som tillverkar kläder". Modeföretagets Lesara utmanar konkurrenterna med ett agilt arbetssätt som innefattar helt ny bemanning och ett utpräglat teknikfokus. Det leder till en effektivitet och tillväxt som numera också är prisbelönad.

E-handlare öppnar tusentals fysiska butiker

E-handlare öppnar tusentals fysiska butiker

Två ledande och snabbt växande onlineaktörer planerar nu att öppna ett stort antal fysiska butiker. "Vi ser en kedja med 800 till 1 000 butiker framför oss."

Jysk lanserar globalt sortiment

Jysk lanserar globalt sortiment

Jysk utvidgar nu sitt onlinesortiment i flera länder via kollektionen Favourites. Man gör det samtidigt som butik nummer 200 öppnas i Polen.

Lågpriskedja öppnar e-handel

Lågpriskedja öppnar e-handel

Den snabbväxande kedjan har haft stora framgångar med sin lågprisprofil i stormarknadsformat. Nu ger man sig även in i onlinevärlden med sin första e-butik.

Snabba leveranser bygger lojalitet

Snabba leveranser bygger lojalitet

Konsumenterna favoriserar snabbhet mest, och förpackningar är det näst viktigaste. Och helst ska de vara innovativa. Det visar en undersökning som kartlägger leveransens betydelse.