Stjärnregissören har skapat en värld som är en enda stor blinkning till modevarumärkets värderingar – och till 50-talets agentfilmer. Resultatet är en klick- och köpbar film som ackompanjeras av ett geo-baserat samarbete med Googles röststyrning.
Nu öppnar Orkla Foods Sveriges nya webbshop med serveringsutrustning för professionella kök. Man riktar sig till restauranger och storkök, men även till vanliga konsumenter.
E-butiken lanserar nu en satsning på mode från Storbritannien. "Vi uppskattar deras arv, historia, hantverk och känsla för detaljer".
Det finns ett stort glapp mellan vad småföretag tror om sina kunders behov av servicenivå på nätet och vad man faktiskt levererar. Det visar en ny undersökning.
Svenskt Tenn har utvecklat sin webb för att den mer ska spegla upplevelsen av ett butiksbesök. Satsningen går hand i hand med den övergripande missionen.
Ledande omnichannelaktörer och e-handlare testar en ny plattform för personalisering. Tekniken förändrar hur vi shoppar, online och i fysiska butiker.
Svenska prints ska nu säljas av Fotografiska museet på nätet. E-butiken har döpts till F-edition och ambitionen är att göra konsten mer tillgänglig.
I veckan lanseras en internationell sökmotor för mode, Fashiola, i Sverige. Motorn låter besökare bläddra bland ett urval av landets modeprodukter. Bland tjänstens samarbetspartners finns Nelly, H&M, Boozt, Urban Outfitters, Sportamore och MQ.
"För kunden där kunden är". Relationen till kunden ska vara enkel och smart enligt marknadschef Joakim Holmstrand.
KidsBrandStore.se öppnade sin e-butik i september 2011, i dag öppnar den första fysiska butiken i Täby Centrum.