Kunderna vill undvika fraktkostnader. Det är den enskilt största anledningen till att man väljer att hämta sina varor i butik. Det visar en kartläggning av click & collect-kunderna.
Interaktiva klick- och köpbara filmer har aldrig slagit igenom fullt ut. Men nästa generations bokmärkesfunktioner och universella varukorgar kommer att förändra e-handeln för alltid. Vi är snart där.
Coop lanserar nu en matkasse där inköpslistan är intelligent och bidrar till att minska matsvinnet. Tjänsten har tagits fram i samarbete med ett ungt teknikbolag.
Frustration i soffan! Haltande click & collect, sena leveranser och krångliga returrutiner får kunden att välja en anna butik. Och hela 33 procent menar att e-problem hanteras dåligt. Det visar en färsk undersökning.
Med en kombination av befintliga leveransrutiner och nya investeringar i mjukvara har butikerna förvandlats till lokala logistikhubbar. Det har bidragit till att öka kedjans e-handel markant under det senaste kvartalet.
I slutet av augusti drar Ikea igång sin senaste satsning online. Med hjälp av av e-handel och pick up-butiker räknar man med att nå helt nya marknader.
En algoritm guidar e-butikernas kunder till exakt rätt storlek. För det här modevarumärket har det lett till såväl ökad försäljning som minskade returer.
Viskan satsar mycket på retailsegmentet, på kundlistan finns bland annat MQ, Hemtex, Lager 157 och Guldfynd. Nu adderas Venue Retail Group, med koncepten accent.se, rizzo.se och morris.no.
Ett välmående team höjer effektiviteten och antalet innovationer. Nu satsar e-bolaget stort på en helt ny anläggning för rekreation, samarbeten och helt nya sätt att arbeta.
E-företaget öppnar nu upp en catwalk för vanliga konsumenter under modeveckan i Stockholm. Samtidigt gör man produkterna tillgängliga för e-köp i en lounge.