Ju mer positiva omdömen en produkt får online, desto större är risken att det leder till minskad lönsamhet. Det visar en ny undersökning.
Lidl ritar om handelskartan med nya satsningar på större butiker, citykoncept och e-handel. Det konstateras i en färsk rapport om lågpriskedjans framtid.
En ny undersökning visar att butiker i Europa bör bli mer innovativa inom logistik för att öka den globala konkurrenskraften. Här är tre områden att fokusera på för den som vill tillgodose den moderna flexkundens krav.
Kosmetikkedjan Sephora vill förenkla shoppingen för kunden. Inte minst i mobilen. När man nu lanserar sin nya swipe-funktion har man hämtat inspiration från datingtjänsten Tinder.
Konsumenterna kan välja mellan fem olika färdigplanerade matkassar med recept: Vardagskassen, Barnkassen och Vegetariska kassen.
Goda nyheter för den som vill kunna välja produkter i lugn och ro i stället för att behöva stressa i taxfree-butiken innan avresan.
Genomtänkta och designade förpackningar stärker varumärket och ökar antalet delningar. Det visar en undersökning om förpackningens betydelse för e-handeln.
Hemelektronikkedjan var tidiga med digitaliseringen av sin affärsmodell. Det innefattar stora lösningar som att göra personalen till en uppkopplad kunskapsbank. Men också mindre, som att skapa en digital outlet baserad på fyra produktkategorier.
Footway nådde lönsamhet under 2015. Nu öppnar företaget för försäljning på sju nya marknader.
Runt 20 procent skulle aldrig köpa en produkt av ett okänt varumärke på webben. Detta trots rekommendationer, bra erbjudanden och möjlighet att titta på produkten. Det visar en ny undersökning.