Positiva omdömen ökar antalet returer

Positiva omdömen ökar antalet returer

Ju mer positiva omdömen en produkt får online, desto större är risken att det leder till minskad lönsamhet. Det visar en ny undersökning.

Lidl satsar på cityformat och e-handel

Lidl satsar på cityformat och e-handel

Lidl ritar om handelskartan med nya satsningar på större butiker, citykoncept och e-handel. Det konstateras i en färsk rapport om lågpriskedjans framtid.

Tre sätt att möta flexkundens krav

Tre sätt att möta flexkundens krav

En ny undersökning visar att butiker i Europa bör bli mer innovativa inom logistik för att öka den globala konkurrenskraften. Här är tre områden att fokusera på för den som vill tillgodose den moderna flexkundens krav.

Sephora: Swipe it, shop it!

Sephora: Swipe it, shop it!

Kosmetikkedjan Sephora vill förenkla shoppingen för kunden. Inte minst i mobilen. När man nu lanserar sin nya swipe-funktion har man hämtat inspiration från datingtjänsten Tinder.

Så ser Hemköps matkassar ut

Så ser Hemköps matkassar ut

Konsumenterna kan välja mellan fem olika färdigplanerade matkassar med recept: Vardagskassen, Barnkassen och Vegetariska kassen.

Arlanda lanserar e-handel för taxfree

Arlanda lanserar e-handel för taxfree

Goda nyheter för den som vill kunna välja produkter i lugn och ro i stället för att behöva stressa i taxfree-butiken innan avresan.

Fin e-förpackning genererar fler delningar

Fin e-förpackning genererar fler delningar

Genomtänkta och designade förpackningar stärker varumärket och ökar antalet delningar. Det visar en undersökning om förpackningens betydelse för e-handeln.

Digitaliserad kedja satsar på e-outlet

Digitaliserad kedja satsar på e-outlet

Hemelektronikkedjan var tidiga med digitaliseringen av sin affärsmodell. Det innefattar stora lösningar som att göra personalen till en uppkopplad kunskapsbank. Men också mindre, som att skapa en digital outlet baserad på fyra produktkategorier.

Footway in på sju nya marknader

Footway in på sju nya marknader

Footway nådde lönsamhet under 2015. Nu öppnar företaget för försäljning på sju nya marknader.

Starkt varumärke ett måste online

Starkt varumärke ett måste online

Runt 20 procent skulle aldrig köpa en produkt av ett okänt varumärke på webben. Detta trots rekommendationer, bra erbjudanden och möjlighet att titta på produkten. Det visar en ny undersökning.