Amazon varnar för hög returfrekvens

Amazon varnar för hög returfrekvens

Sedan en tid har Amazon börjat varna sina kunder för varor som ofta returneras.

Prisjämförare börjar sälja matvaror

Prisjämförare börjar sälja matvaror

Företaget deltog framgångsrikt i SVT:s Draknästet. Nu utvecklas verksamheten till en ny fas när man börjar sälja dagligvaror till konsument.

Klarna boostar upplevelsen med ChatGPT

Klarna boostar upplevelsen med ChatGPT

Klarna har inlett ett samarbete med hypade AI-verktyget ChatGPT. Enligt VD Sebastian Siemiatkowski har tjänsten nu klarat ”mamma-testet”.

Nu ändras konsumentens beteende

Nu ändras konsumentens beteende

Konsumenterna är oroade över ekonomin och håller hårdare i plånboken. Men det finns också en (hållbar) vilja att spendera enligt en ny studie.

E-handeln pressad av åtdragen svångrem

E-handeln pressad av åtdragen svångrem

”E-handeln pressas av köpsvaga konsumenter som dragit åt svångremmen”, säger Per Ljungberg, innovationschef på Svensk Handel.

Mer hållbar näthandel med E-com Ready

Mer hållbar näthandel med E-com Ready

En ny arbetsgrupp ska höja e-handelns effektivitet, minska resursanvändningen och bidra till en mer hållbar handel.

H&M lanserar ny e-butik för second hand

H&M lanserar ny e-butik för second hand

Den här veckan lanseras H&M Pre-Loved i ett nytt cirkulärt samarbete.

E-handel lanserar nytt insiktsverktyg

E-handel lanserar nytt insiktsverktyg

Med mer än tre miljoner aktiva kunder på tolv marknader erbjuder verktyget insikter i kundernas beteende och köpmönster. 

Kids Brands Store utvidgar fysisk butik

Kids Brands Store utvidgar fysisk butik

Nu utökar e-handelsbolaget butiken för att skapa plats åt en ny satsning.

Canada Goose siktar på 80 procent DTC

Canada Goose siktar på 80 procent DTC

[Strategier] Canada Goose siktar på att 80 procent av företagets omsättning ska genereras av försäljning direkt till konsument. Så här ska det gå till.