Svensk e-handel för över 50 miljarder

Den svenska detaljhandelns försäljning på internet ökade med 19 procent under 2015 och omsatte 50,1 miljarder kronor. Inte sedan 2007 har tillväxttakten varit så stark.

Han ska leda Indiskas e-satsning

Han ska leda Indiskas e-satsning

Indiska fortsätter sin satsning på e-handel, och Niclas Hemminger blir ansvarig för Indiskas expansion online.

Amazon lanserar varuskåp i Europa

Amazon lanserar varuskåp i Europa

Amazon planerar att rulla ut leveranser via varuskåp på bred front i Europa. Det är ett sätt för företaget att få bättre kontroll över den egna logistiken. Samtidigt sänker man kostnaden och ger kunden fler valmöjligheter.

Fysisk skokedja köper upp e-företag

Fysisk skokedja köper upp e-företag

Den amerikanske skokedjan DSW köper onlineaktören Ebuys. Även Ebuys verkar inom samma bransch och nu hoppas man stärka sina positioner för att kunna inta nya marknader. Bland annat Europa.

XXL öppnar e-handel i Danmark

XXL öppnar e-handel i Danmark

Sport- och friluftskedjan XXL ger sig nu in en expansiv fas utanför hemlandet Norges gränser. I samband med att man släppte sin kvartalsrapport talade man också om att man nu öppnar e-handel i Danmark.

Amazon rekryterar modechef från M&S


Få matkassen levererad till husvagnen

Få matkassen levererad till husvagnen

Matkasseföretaget Middagsfrid inleder ett samarbete med Swecamp – en kedja av anläggningar för camping och utomhusupplevelser som finns på femton orter i Sverige.

Sveriges största cykelbutik online

Sveriges största cykelbutik online

Nätbutiken Cykelkraft.se köper branschkollegan Cyclecomponents.com och tillsammans bildar de nu Sveriges största nätbutik för cyklar.

Bygghandeln årets e-handelsraket


Då e-shoppar svenskarna mest

Då e-shoppar svenskarna mest

Under Cyber Monday nätshoppar svenska folket som allra mest. Och den mest populära tiden på dygnet är klockan 21, då genomförs allra flest e-köp. Det visar ny statistik.