Pierce siktar på miljarden

Pierce siktar på miljarden


Här är 2016 års hetaste e-frågor

Här är 2016 års hetaste e-frågor

Mobilen allt mer i fokus, e-handeln tar mer lärdom av den fysiska handeln och fortsatt personalisering. Tre av e-handelns branschprofiler delar med sig av vad de tror blir de hetaste e-frågorna under 2016.

Fabletics fortsätter att växa

Fabletics fortsätter att växa

Kate Hudsons varumärke Fabletics fortsätter att expandera. Nu öppnar man ytterligare en fysisk butik.

Sätter den fysiska butiken i e-fokus

Sätter den fysiska butiken i e-fokus


Därför vill du få 4,2 i kundomdöme

Kundrecensioner driver försäljning, men vilka nivåer på betyg gör att man säljer mer? Detta har man studerat på Northwestern University och man kom fram till att betyget 4,2–4,5 påverkar försäljningen bäst.

”Det är Sveriges snabbaste betalsätt”

”Det är Sveriges snabbaste betalsätt”

I dag öppnar brittiska kedjan Marks & Spencer ett nytt flaggskepp på Champs-élysées i Paris.

Så vässar du e-prestandan under 2016

Vad kommer att krävas av den moderna e-handeln? Sven Hammar, VD på Apica, förutspår de tre starkaste trenderna inom e-handeln 2016 sett till prestandafrågor.

Ny tjänst ger flexibel leveransinfo

Ny tjänst ger flexibel leveransinfo

PostNord erbjuder nu e-handlare möjligheten att ändra försändelseinformation i realtid under pågående leverans. PostNord har tillsammans med Addimotion tagit fram denna funktion som nu används av bland annat Coolstuff och CDON.

Tiendeo lanserar app för Apple Watch

Tiendeo lanserar app för Apple Watch

Tiendeo Sverige har lanserat en app för Apple Watch. Den använder Bluetooth-anslutningen mellan Apple Watch och iPhone, och visar via GPS-funktionen alla butiker i användarens närhet.

Här blev kundservice via Messenger succé

Här blev kundservice via Messenger succé

För hotellkedjan Hyatt har Facebook nu fått en ny central roll i verksamheten. Kunderna, och alla andra som vill, kan numera framföra klagomål eller ställa frågor via företagets tjänst via Facebook Messenger. Facebook menar att tjänsten kan rädda konsumenten från översvämmade inkorgar.