Nu lägger man en kundorienterad mobilstrategi till raden av förändringar. Anledning: målgruppen har lämnat köpcentrumen.
Svarstid är pengar. Det menar dagens gästkrönikör Sven Hammar, VD för Apica som specialiserat sig på prestandaoptimering av webb- och mobila applikationer (till exempel e-handelsplattformar). Sven Hammar delar här med sig av sina tio bästa tips för framgång under julhandeln på nätet.
Jetshop lanserar en ny affärsmodell för e-handel som riktar sig till större e- och detaljhandlare. Lösningen bygger på att kapacitet och investering anpassas efter försäljningsutvecklingen.
Årets julhandel online kommer innebära stärkta positioner för e-postmarknadsföringen, de automatiserade budskapen blir fler, samtidigt som mobilhandeln blir en av de viktigaste kanalerna. Detta enligt PracticalEecommerce spaning inför helgerna.
Nu lanseras CharityRefund.se, en tjänst som innebär att den som handlar över nätet får möjlighet att ge pengar till välgörenhet.
Det är mycket snack om modevarumärket Hermès just nu. För någon vecka sedan lanserades ett designsamarbete med Apple kopplat till Apple Watch. Och den här veckan lanserar Hermès en ny satsning, denna gång inriktad på innehåll.