Weekday nominerad för digital pop up

Weekday nominerad för digital pop up


Ikea siktar på fem miljarder euro online

Ikea siktar på fem miljarder euro online


Cross Device – vägen till köp går via fler enheter

Cross Device – vägen till köp går via fler enheter


Kökets favoriter erbjuder ny shoppingupplevelse

Kökets favoriter erbjuder ny shoppingupplevelse


”Våra kunder har lämnat galleriorna – det är mobilen som gäller”

”Våra kunder har lämnat galleriorna – det är mobilen som gäller”

Nu lägger man en kundorienterad mobilstrategi till raden av förändringar. Anledning: målgruppen har lämnat köpcentrumen.

”Förbered e-butiken för julhandeln”

”Förbered e-butiken för julhandeln”

Svarstid är pengar. Det menar dagens gästkrönikör Sven Hammar, VD för Apica som specialiserat sig på prestandaoptimering av webb- och mobila applikationer (till exempel e-handelsplattformar). Sven Hammar delar här med sig av sina tio bästa tips för framgång under julhandeln på nätet.

Jetshop lanserar ny elastisk affärsmodell

Jetshop lanserar en ny affärsmodell för e-handel som riktar sig till större e- och detaljhandlare. Lösningen bygger på att kapacitet och investering anpassas efter försäljningsutvecklingen.

Fyra spådomar om julens e-handel

Fyra spådomar om julens e-handel

Årets julhandel online kommer innebära stärkta positioner för e-postmarknadsföringen, de automatiserade budskapen blir fler, samtidigt som mobilhandeln blir en av de viktigaste kanalerna. Detta enligt PracticalEecommerce spaning inför helgerna.

Nylanserad e-tjänst ger pengar till välgörenhet

Nu lanseras CharityRefund.se, en tjänst som innebär att den som handlar över nätet får möjlighet att ge pengar till välgörenhet.

Hermès tror på innehållets kraft

Hermès tror på innehållets kraft

Det är mycket snack om modevarumärket Hermès just nu. För någon vecka sedan lanserades ett designsamarbete med Apple kopplat till Apple Watch. Och den här veckan lanserar Hermès en ny satsning, denna gång inriktad på innehåll.