I dag lanseras Fashion Independents' Day i London i samband med släppet av en modeapp.
I juni lanserar Schibsted MyHome.se, en inredningssajt som kombinerar journalistik med shopping.
I ett strategiskt samarbete lanserar Resurs Bank och Jetshop betallösningar för omnichannel i Norden. Resurs Banks erbjudande inom kanaloberoende finansiering blir därmed tillgängligt för många e-handlare som bygger sin handel på Jetshops plattform.
I samband med att Hobbex öppnar en ny butik i Bromma lanserar Hobbex ett koncept för multikanalshopping.
Idag lanseras Bambora – en nordisk betalkoncern som förenklar handlarnas vardag och kan bidra till ökad försäljning.
Under våren 2015 har LensWay bjudit in avgångselever från Berghs till ett samarbete kring hur emotionella värden kan användas för att stärka LensWays varumärke.
"Vår drive-thru hjälper oss i vår strävan ytterligare förenkla vardagen för våra kunder". Så här fungerar den.
Den klassiska skivbutiken HMV gör en nysatsning på nätet. Nu blir det möjligt för konsumenter att onlinehandla från butiken för första gången sedan den kollapsade.
Kunden vill ha bättre skärmupplevelser, personalisering och social shopping.