E-handelns omsättning sjönk under december. Summerat innebar helåret 2022 en kraftig minskning för flertalet branscher.
”Vi tror att strategiska relationer som denna kan starta en ny tillväxtmotor för vår verksamhet”.
En färsk undersökning visar på haltande e-handel med bristande funktionalitet. Sex av tio överger köp på grund av dålig upplevelse. Här är orsakerna.
Kedjan öppnade nyligen ett fysiskt ”digital first”-koncept. Nu satsar men på en virtuell butik där hundratals medarbetare bidrar med experthjälp och demos.
Shein har öppnat kontor och sin första distributionsanläggning i landet. Etableringen ger en bild av vad företaget prioriterar just nu.
Dagligvarukedjan och stadens kommunfullmäktige lanserar autonoma leveranser med robotar. Tjänsten blir till en början tillgänglig för 20 000 invånare.
Hobbyn förvandlades till butikskoncept. Ett nischat utbud, stark tro på det man gör och ett cirkulärt tänk driver Sneakershyllan framåt.
Liveshopping, det vill säga livestreamde shopping-event, fortsätter att vara en snackis. Nu har företeelsen dykt upp även i skyltfönstren.
En ny plattform matchar e-handlare med passande kreatörer och registrerar hur enskilda samarbeten presterar i realtid.
Klarna har kartlagt svenska konsumenters beteende under Black Week. Studien visar bland annat att vad som får kunden att välja e-handel eller butik.