Fortsatt nedgång för e-handeln

Fortsatt nedgång för e-handeln

E-handelns omsättning sjönk under december. Summerat innebar helåret 2022 en kraftig minskning för flertalet branscher.

Rent the Runway i samarbete med  Amazon

Rent the Runway i samarbete med Amazon

”Vi tror att strategiska relationer som denna kan starta en ny tillväxtmotor för vår verksamhet”.

Därför lämnar sex av tio e-butiken utan köp

Därför lämnar sex av tio e-butiken utan köp

En färsk undersökning visar på haltande e-handel med bristande funktionalitet. Sex av tio överger köp på grund av dålig upplevelse. Här är orsakerna.

Virtuell butik boostar kedjans fygitala handel

Virtuell butik boostar kedjans fygitala handel

Kedjan öppnade nyligen ett fysiskt ”digital first”-koncept. Nu satsar men på en virtuell butik där hundratals medarbetare bidrar med experthjälp och demos.

Här öppnar Shein kontor och distributionsnav

Här öppnar Shein kontor och distributionsnav

Shein har öppnat kontor och sin första distributionsanläggning i landet. Etableringen ger en bild av vad företaget prioriterar just nu.

Utökad satsning på robotleveranser

Utökad satsning på robotleveranser

Dagligvarukedjan och stadens kommunfullmäktige lanserar autonoma leveranser med robotar. Tjänsten blir till en början tillgänglig för 20 000 invånare.

Intresset förvandlades till butikskoncept

Intresset förvandlades till butikskoncept

Hobbyn förvandlades till butikskoncept. Ett nischat utbud, stark tro på det man gör och ett cirkulärt tänk driver Sneakershyllan framåt.

Liveshopping flyttar in i skyltfönstren

Liveshopping flyttar in i skyltfönstren

Liveshopping, det vill säga livestreamde shopping-event, fortsätter att vara en snackis. Nu har företeelsen dykt upp även i skyltfönstren.

Plattform matchar e-handlare och influencer

Plattform matchar e-handlare och influencer

En ny plattform matchar e-handlare med passande kreatörer och registrerar hur enskilda samarbeten presterar i realtid.

Så agerar svenskarna under Black Week

Så agerar svenskarna under Black Week

Klarna har kartlagt svenska konsumenters beteende under Black Week. Studien visar bland annat att vad som får kunden att välja e-handel eller butik.