Under tredje kvartalet minskade e-handeln jämfört med samma period 2021. Men faktum är att den ligger över den historiska trendkurvan.
Under Klarna Growth Awards prisades totalt sexton e-handlare, varav fyra är från Sverige. Här är de svenska vinnarna.
Ett nytt samarbete ska – med verktyg och kompetens – bistå mindre företag att nå yngre generationer via TikTok.
Svensk Handels E-handelsindikator för oktober månad visar att e-handelns omsättning sjönk jämfört med samma månad föregående år.
Trenden med minskade butiksytor är bruten, nu är det stort som gäller. Det nya butikskonceptet är avsevärt större och stöttar den digitala affären.
Primark testar en tjänst för click & collect. Man vill stärka den fysiska butikens ställning, men det finns ytterligare en ambition med satsningen.
Framför allt äldre söker sig nu tillbaka till den fysiska matbutiken. Ny forskning visar att det finns flera anledningar – och att trenden kan komma att vända.
Generation Z kommer använda sig av sociala medier för att hitta julklappar i år. Här är kanalerna man använder, enligt ny studie.
Kinesiska Shein har under en period använt sig av pop ups. Inom kort öppnar man den första permanenta butiken.
Trots rusande inflation och ett osäkert omvärldsläge planerar sex av tio svensk att lägga lika mycket eller mer pengar på julklappar i år som i fjol.