Stå stark i motvinden 2023! Det kommer krävas mod, innovation och tilltro på automation för att bli en vinnare inom retail.
Jiroy VD Jimi Tadi utmanar under devisen ”tillsammans är vi starkare”. Kunderbjudandet består bland annat av en personaliserad upplevelse.
Gränsen mellan digital och fysisk handel har suddats ut. Det konstaterar Svensk Handel som nu går samman med dotterbolaget Svensk Digital Handel.
Ett DNA-test möjliggör personaliserade produktrekommendationer.
Verksamheter säkras nu för framtidens digitala detaljhandel – i samtliga kanaler. Fyra ingredienser gör företaget digitalt snabbfotade och sömlösa.
Svensk Handels E-handelsindikator för september månad visar att e-handelns omsättning steg med 19 procent.
Shein har lanserat en plattform för återbruk där användare ges möjlighet att köpa och sälja produkter. Initiativet är sprunget ut företagets community.
Ikea har inlett ett samarbete med en större dagligvarukedja. Tillsammans ska man underlätta för kunderna med lokal utlämning av varor.
URW lanserar mediebyrå. ”Vi hittar nya sätt att skräddarsy möjligheter för varumärken och deras medieköp”, säger Caroline Puechoultres, CCO.
Kedjan fortsätter att utveckla automatiserat varuplock i befintliga butiker. Nu har man köpt upp ett techbolag inriktat på robotteknik.