Fortsatt inbromsning för e-handeln

Fortsatt inbromsning för e-handeln

E-handeln har fortsatt minska under Q2 2022. Det konstaterar PostNord i samband med att man släpper E-barometern för det andra kvartalet.

Live shopping i fokus för ny studie

Live shopping i fokus för ny studie

Livestream shopping etablerar sig snabbt som en försäljnings- och marknadsföringskanal att räkna med. Detta enligt en ny studie.

Mer personaliserad shopping via mobilen

Mer personaliserad shopping via mobilen

När konsumenten shoppar via mobilen söker man personaliserade och unika upplevelser kopplade till individen. Det visar en ny studie.

Då e-handlar svenska konsumenter mest

Då e-handlar svenska konsumenter mest

Det finns en specifik timme i veckan då överlägset flest svenskar handlar på nätet. Det visar en ny studie som kartlägger konsumenternas e-handelsbeteende.

Butiken en väg in i Dashls digitala värld

Butiken en väg in i Dashls digitala värld

Dashl har öppnat en fristående butik där man erbjuder behandlingar i kombination med en konceptbutik – samt en väg in företagets digitala värld.

Ny kundresa stöds av agil marknadsföring

Ny kundresa stöds av agil marknadsföring

Den nya kundresan är mångfacetterad – såväl kanalval som längd varierar kraftigt. Det visar en ny studie där man förordar agil kommunikation.

Vintage och memorabilia hos 7-eleven

Vintage och memorabilia hos 7-eleven

Servicebutikskedjan 7-Eleven säljer merchandise, souvenirer och memorabilia kopplat till varumärket.

Mobilen nyckel till butikens framgång

Mobilen nyckel till butikens framgång

Butikens roll har förändrats. Mobilen är en avgörande faktor för framgång för den fysiska butiken, enligt en ny studie.

Ljusa tider för uthyrning av mode

Ljusa tider för uthyrning av mode

Modeindustrin, som många andra, upplever utmaningar kopplade till inflation och ökade kostnader. De som erbjuder uthyrning av plagg har dock stått starka.

Svenskens shopping mobil och social

Svenskens shopping mobil och social

Svenska konsumenter shoppar med mobilen i högsta hugg. Här är upplevelserna man vill att handeln prioriterar, enligt en färsk studie.