Ett DNA-test möjliggör personaliserade produktrekommendationer.
Verksamheter säkras nu för framtidens digitala detaljhandel – i samtliga kanaler. Fyra ingredienser gör företaget digitalt snabbfotade och sömlösa.
Svensk Handels E-handelsindikator för september månad visar att e-handelns omsättning steg med 19 procent.
Shein har lanserat en plattform för återbruk där användare ges möjlighet att köpa och sälja produkter. Initiativet är sprunget ut företagets community.
Ikea har inlett ett samarbete med en större dagligvarukedja. Tillsammans ska man underlätta för kunderna med lokal utlämning av varor.
URW lanserar mediebyrå. ”Vi hittar nya sätt att skräddarsy möjligheter för varumärken och deras medieköp”, säger Caroline Puechoultres, CCO.
Kedjan fortsätter att utveckla automatiserat varuplock i befintliga butiker. Nu har man köpt upp ett techbolag inriktat på robotteknik.
Matspar.se lanserar en lösning för Concept Stores. Bland fördelarna nämns marknadsföring konverterad till försäljning och möjlighet att inspirera.
Nätapoteket har under sommaren har man byggt och startat upp en helt ny del av automationskedjan, en ”Autostore”.
Nu inleder Nike ett större samarbete i Europa med ambitionen att skapa framtidens marknadsplats.