Personalisering med hjälp av DNA

Personalisering med hjälp av DNA

Ett DNA-test möjliggör personaliserade produktrekommendationer.

Fyra ingredienser säkrar framtidens e-handel

Fyra ingredienser säkrar framtidens e-handel

Verksamheter säkras nu för framtidens digitala detaljhandel – i samtliga kanaler. Fyra ingredienser gör företaget digitalt snabbfotade och sömlösa.

Stark septembermånad för e-handeln

Stark septembermånad för e-handeln

Svensk Handels E-handelsindikator för september månad visar att e-handelns omsättning steg med 19 procent.

Shein lanserar plattform för återbruk

Shein lanserar plattform för återbruk

Shein har lanserat en plattform för återbruk där användare ges möjlighet att köpa och sälja produkter. Initiativet är sprunget ut företagets community.

Samarbete för Ikea närmare kunderna

Samarbete för Ikea närmare kunderna

Ikea har inlett ett samarbete med en större dagligvarukedja. Tillsammans ska man underlätta för kunderna med lokal utlämning av varor.

URW lanserar mediebyrån Westfield Rise

URW lanserar mediebyrån Westfield Rise

URW lanserar mediebyrå. ”Vi hittar nya sätt att skräddarsy möjligheter för varumärken och deras medieköp”, säger Caroline Puechoultres, CCO.

Utökad satsning på robotplock i butik

Utökad satsning på robotplock i butik

Kedjan fortsätter att utveckla automatiserat varuplock i befintliga butiker. Nu har man köpt upp ett techbolag inriktat på robotteknik.

Varumärken erbjuds egna konceptbutiker

Varumärken erbjuds egna konceptbutiker

Matspar.se lanserar en lösning för Concept Stores. Bland fördelarna nämns marknadsföring konverterad till försäljning och möjlighet att inspirera.

Apotea inför robotplock i ny Autostore

Apotea inför robotplock i ny Autostore

Nätapoteket har under sommaren har man byggt och startat upp en helt ny del av automationskedjan, en ”Autostore”.

Nike vill skapa framtidens marknadsplats

Nike vill skapa framtidens marknadsplats

Nu inleder Nike ett större samarbete i Europa med ambitionen att skapa framtidens marknadsplats.