Kronans Apotek testar nu en variant där man kan handla apoteksvaror, hämta ut recept och paket samt få rådgivning
Varuhuskedjan lyfter in lärande leksaker och aktiviteter i tio enheter. Satsningen på externa varumärken har haft positiv inverkan på den egna försäljningen.
Foodora market har på kort tid blivit en nationell dagligvarukedja. Nu öppnar man ytterligare två butiker.
Ny tjänst för dagligvaror. För matkreatörer innebär den att recept kan förvandlas till köpbar varukorg direkt via exempelvis TikTok.
Pandemin har satt sina spår – men nöden är som bekant uppfinningens moder. Här är tio innovativa företag inom retail att hålla koll på.
Den digitala gårdsbutiken märkte en ökning i såväl kundunderlag som varumärkeskännedom i den fysiska butiken. Nu utökas satsningen.
Ett nytt partnerskap med en startup – verksamma inom dagligvaror online – ska bidra till att forma den nya tidens servicehandel.
Ambitionen är att erbjuda en ”inkluderande, omslutande och personaliserad” digital upplevelse som efterliknar fysisk handel.
Coops lanserar nu ett digitalt presentkort, enligt kedjan är detta det första i sitt slag i svensk dagligvaruhandel.
Varumärken satsar mer på egna butiker och försäljning direkt till konsument. För aktörer som Foot Locker innebär detta nya tider och uppdaterade strategier.