Kronans Apotek testar curbside pickup

Kronans Apotek testar curbside pickup

Kronans Apotek testar nu en variant där man kan handla apoteksvaror, hämta ut recept och paket samt få rådgivning

Aktiviteter ska locka familjer till butiken

Aktiviteter ska locka familjer till butiken

Varuhuskedjan lyfter in lärande leksaker och aktiviteter i tio enheter. Satsningen på externa varumärken har haft positiv inverkan på den egna försäljningen.

Foodora öppnar två nya dagligvarubutiker

Foodora öppnar två nya dagligvarubutiker

Foodora market har på kort tid blivit en nationell dagligvarukedja. Nu öppnar man ytterligare två butiker.

TikTok-recept förvandlas till köpfärdig varukorg

TikTok-recept förvandlas till köpfärdig varukorg

Ny tjänst för dagligvaror. För matkreatörer innebär den att recept kan förvandlas till köpbar varukorg direkt via exempelvis TikTok.

Tio innovativa företag inom retail

Tio innovativa företag inom retail

Pandemin har satt sina spår – men nöden är som bekant uppfinningens moder. Här är tio innovativa företag inom retail att hålla koll på.

Digital gårdsbutik öppnar i köpcentrum

Digital gårdsbutik öppnar i köpcentrum

Den digitala gårdsbutiken märkte en ökning i såväl kundunderlag som varumärkeskännedom i den fysiska butiken. Nu utökas satsningen.

Circle K utforskar framtidens servicehandel

Circle K utforskar framtidens servicehandel

Ett nytt partnerskap med en startup – verksamma inom dagligvaror online – ska bidra till att forma den nya tidens servicehandel.

Kedja lanserar inkluderande virtuellt provrum

Kedja lanserar inkluderande virtuellt provrum

Ambitionen är att erbjuda en ”inkluderande, omslutande och personaliserad” digital upplevelse som efterliknar fysisk handel.

Coop lanserar digitalt presentkort

Coop lanserar digitalt presentkort

Coops lanserar nu ett digitalt presentkort, enligt kedjan är detta det första i sitt slag i svensk dagligvaruhandel.

DTC förändrar strategier och affärsmodeller

DTC förändrar strategier och affärsmodeller

Varumärken satsar mer på egna butiker och försäljning direkt till konsument. För aktörer som Foot Locker innebär detta nya tider och uppdaterade strategier.