Köpcentrumen inleder en satsning på ghost kitchens – restaurangkök som tillverkar mat från flera olika varumärken främst för leverans och take away.
Pressbyråns kunder kan nu få varor levererade med Uber Eats. Fler än 60 butiker erbjuder tjänsten – med en leveranstid från 15 minuter.
Cirkularitet hamnar i fokus när denimprodukter från det egna lagret blir till nya plagg genom redesign. I dag lanseras den första kollektionen.
Avtalet innebär att Komplett Group förvärvar samtliga aktier i NetOnNet. Verksamheterna kommer även fortsatt verka som fristående varumärken.
Euroapotheca och Oriola har tecknat ett ramavtal om att slå samman respektive apoteksverksamhet i Sverige. Totalt rör det sig om drygt 500 apotek.
Försäljningen i dagligvaruhandeln ökade under 2021 och e-handeln steg kraftigt. Detta enligt Svensk Dagligvaruhandels Dagligvaruindex.
Kedjans satsning på live video shopping är en del av ett övergripande arbete med att skapa en sömlös shoppingupplevelse.
Butikshandeln når högre nivåer än innan pandemin. Detta enligt en studie som också visar vilka som driver på utvecklingen inom DTC (direct-to-consumer).
Nu går padelaktörerna samman med en gemensam vision att skapa en länk mellan e-handel och de fysiska hallarna.
Platstjänster och ny teknik kan synka utlämningen av varor. Kedjan lanserar nu en lösning som ska förbättra kundupplevelsen.