E-handeln växter med 16 procent under andra kvartalet. Allt fler erbjuder fria returer.
Dagligvarukedjan inleder ett samarbete med Amazon, samtidigt som man utökar sin satsning på last mile-robotar.
Allt fler konsumenter reagerar negativt på för stora förpackningar med onödig luft.
Trots att e-handeln utvecklades mer positivt än någonsin under pandemins inledning fortsätter tillväxten.
Den grundläggande drivkraften är fortfarande bekvämlighet. Det framgår i en ny undersökning.
Lanserar en ny kedja av virtuella butiker i Sverige. Siktar på butiker i minst tio städer under 2022.
Försäljningstillväxten i e-handeln var åter positiv i augusti efter att ha varit negativ i juli. Också andelen BOPIS ökade under månaden.
AI kan bidra till en mer hållbar lönsamhet inom såväl fysisk som digital handel. Här är tre områden att börja med.
Detaljhandeln befinner sig i en helt ny fas där mycket är i förändring. Handelstrender har sammanställt de mest angelägna trenderna som just nu bidrar till att forma framtidens detaljhandel.
Digitalt födda varumärken utformar snabbare än andra – med hjälp av data – produkter för den nya tiden. Det menar en av detaljhandeln mäktigaste profiler.