”Vi satsar stort och utmanar flera av de svenska detaljhandelskedjorna”, säger Toni Stigzelius, VD på Motonet.
Marknadsplatsen Etsy har tagit hjälp av den senaste tekniken och skapat ett virtuellt hem.
Just nu går Costco som tåget. Företaget menar att framgångarna grundas i en väl utvecklad förmåga att planera.
Butiken är viktig för att möta kundens förväntningar på snabba leveranser – förutsatt att man löser dessa fem utmaningar.
Steget till att börja sälja heminredning ses av företaget som en naturlig utveckling av produktsortimentet.
Erikshjälpen Second Hand satsar på tre nyetableringar i storstäder. En av dem blir i form av en omnikanalsbutik med ett nytt koncept.
”Med lanseringen av Amazon Prime kan vi ta nästa steg i vårt kunderbjudande”.
E-handeln växter med 16 procent under andra kvartalet. Allt fler erbjuder fria returer.
Dagligvarukedjan inleder ett samarbete med Amazon, samtidigt som man utökar sin satsning på last mile-robotar.
Allt fler konsumenter reagerar negativt på för stora förpackningar med onödig luft.