Högre konvertering när kunden får vila

Högre konvertering när kunden får vila

Forskning visar att onlinekunden trycker på paus i sin köpprocess. Denna viloperiod verkar ha en positiv påverkan på konverteringsgraden.

Servicenivån blir bättre hos mindre företag

Servicenivån blir bättre hos mindre företag

En ny studie visar att mindre företag har lyckats höja nivån på kundservicen mest under pandemin.

E-handelns roll i Post Corona Retail

E-handelns roll i Post Corona Retail

E-handeln en självklar plats – men morgondagens vinnare har också en tydlig strategi för den fysiska butikens roll i det digitala samspelet.

E-dagligvaror optimeras med AI och robotar

E-dagligvaror optimeras med AI och robotar

Med ett vertikalt integrerat nätverk och automation optimerar dagligvarukedjan plock och leveransrutter.

Emmaus Stockholm öppnar digital butik

Emmaus Stockholm öppnar digital butik

Vill möta det ökade intresset för vintage och göra det möjligt för fler att handla klimatsmart.

Fyra nya innovativa betaltjänster

Fyra nya innovativa betaltjänster

Fyra innovativa betallösningar ska göra det enklare att betala och identifiera sig digitalt.

Checklista för friktionsfritt mobilköp

Checklista för friktionsfritt mobilköp

Framtidens vinnare jagar friktion – inte minst i mobilen. Här är de viktigaste faktorerna för ett smidigt köp.

”Begagnat har gått från skam till glam”

”Begagnat har gått från skam till glam”

En ny rapport tyder på att upp till hälften av försäljningen sker online 2030. Den visar också på ett genombrott för återbruk.

Bättre kundmöte med automation i butik

Bättre kundmöte med automation i butik

En helautomatisk paketrobot ska minska köer i butik och bädda för ett bättre kundmöte.

FaceGym i industriromantisk miljö

FaceGym i industriromantisk miljö

Här aktiveras ansiktets bortglömda muskler. Butikskonceptet hålls samman av en, fysisk, röd tråd.