Shein har utvecklats till en digital moderaket. En av de största anledningarna är det användargenererade materialet.
Arkitektritad butik förstärker varumärkets strategi för omnikanal. ”Den fysiska butiken har alltid varit viktig för oss”.
Trenden med livestreamad shopping är fortsatt stark. Nu växlar Facebook upp sin satsning på Live Shopping.
Den svenska e-handelns omsättning ökade med 53 procent under 2021 års första kvartal.
Augmented reality sägs stå inför sitt stora genombrott i retail. Här är fyra områden som lämpar sig väl för AR-tekniken.
En ny forskarrapport visar vad som driver konsumenten att prova att e-handla från Amazon.se.
Försäljningen i dagligvaruhandeln minskade med 0,9 procent. Tillväxten i e-handeln uppgick till 39,5 procent.
Butiksmedarbetarna viktiga i digital satsning. ”Svårmatchat för rena e-handelsaktörer”, säger marknadschef Erika Dalle.
Ny studie: Generation Z, föredrar chattar och textmeddelanden för kundservice.
I en ny studie konstaterar man att det är hög tid att gå från reaktiva strategier till ett proaktivt agerande.