Användarna lyfter moderaketen Shein

Användarna lyfter moderaketen Shein

Shein har utvecklats till en digital moderaket. En av de största anledningarna är det användargenererade materialet.

En arkitektritad fygital butiksupplevelse

En arkitektritad fygital butiksupplevelse

Arkitektritad butik förstärker varumärkets strategi för omnikanal. ”Den fysiska butiken har alltid varit viktig för oss”.

Facebook storsatsar på live shopping

Facebook storsatsar på live shopping

Trenden med livestreamad shopping är fortsatt stark. Nu växlar Facebook upp sin satsning på Live Shopping.

Fortsatt kraftig ökning för e-handeln

Fortsatt kraftig ökning för e-handeln

Den svenska e-handelns omsättning ökade med 53 procent under 2021 års första kvartal.

Fyra områden – här lyfter AR upplevelsen

Fyra områden – här lyfter AR upplevelsen

Augmented reality sägs stå inför sitt stora genombrott i retail. Här är fyra områden som lämpar sig väl för AR-tekniken.

Detta lockar svensken att testa Amazon

Detta lockar svensken att testa Amazon

En ny forskarrapport visar vad som driver konsumenten att prova att e-handla från Amazon.se.

Fortsatt kraftigt uppåt för e-dagligvaror

Fortsatt kraftigt uppåt för e-dagligvaror

Försäljningen i dagligvaruhandeln minskade med 0,9 procent. Tillväxten i e-handeln uppgick till 39,5 procent.

Cerveras butiksmedarbetare gör skillnad online

Cerveras butiksmedarbetare gör skillnad online

Butiksmedarbetarna viktiga i digital satsning. ”Svårmatchat för rena e-handelsaktörer”, säger marknadschef Erika Dalle.

Generation Z föredrar chat och SMS

Generation Z föredrar chat och SMS

Ny studie: Generation Z, föredrar chattar och textmeddelanden för kundservice.

”Reaktiva strategier bör nu bli proaktiva”

”Reaktiva strategier bör nu bli proaktiva”

I en ny studie konstaterar man att det är hög tid att gå från reaktiva strategier till ett proaktivt agerande.