Fortsatt kraftig ökning för e-handeln

Fortsatt kraftig ökning för e-handeln

Den svenska e-handelns omsättning ökade med 53 procent under 2021 års första kvartal.

Fyra områden – här lyfter AR upplevelsen

Fyra områden – här lyfter AR upplevelsen

Augmented reality sägs stå inför sitt stora genombrott i retail. Här är fyra områden som lämpar sig väl för AR-tekniken.

Detta lockar svensken att testa Amazon

Detta lockar svensken att testa Amazon

En ny forskarrapport visar vad som driver konsumenten att prova att e-handla från Amazon.se.

Fortsatt kraftigt uppåt för e-dagligvaror

Fortsatt kraftigt uppåt för e-dagligvaror

Försäljningen i dagligvaruhandeln minskade med 0,9 procent. Tillväxten i e-handeln uppgick till 39,5 procent.

Cerveras butiksmedarbetare gör skillnad online

Cerveras butiksmedarbetare gör skillnad online

Butiksmedarbetarna viktiga i digital satsning. ”Svårmatchat för rena e-handelsaktörer”, säger marknadschef Erika Dalle.

Generation Z föredrar chat och SMS

Generation Z föredrar chat och SMS

Ny studie: Generation Z, föredrar chattar och textmeddelanden för kundservice.

”Reaktiva strategier bör nu bli proaktiva”

”Reaktiva strategier bör nu bli proaktiva”

I en ny studie konstaterar man att det är hög tid att gå från reaktiva strategier till ett proaktivt agerande.

Middagsfrid växlar upp med ny chef

Middagsfrid växlar upp med ny chef

Malin Wiklander, nuvarande innovationschef på Axfood, blir ny chef för Middagsfrid.

Second hand-butik satsar på omnikanal

Second hand-butik satsar på omnikanal

”Vi skapar en helhetslösning där samma känsla och information förmedlas i butik som digitalt.”

Snabb digitalisering av B2B-försäljning

Snabb digitalisering av B2B-försäljning

Snabb utveckling – år 2025 kommer 80 procent av all försäljning inom B2B ske digitalt.