Zalandos satsning presenteras i en virtuell miljö där varumärken, influerare och produkter mixas.
Carrefour har öppnat sin digitala marknadsplats för små oberoende verksamheter inom retail.
Försäljningen via sociala medier ökar stadigt. Nu har den den pågående pandemin accelererat utvecklingen rejält.
Coop Butiker & Stormarknader inleder nu ett pilotprojekt kring externa Hämtaskåp.
Sex av tio planerar att köpa minst en julklapp på nätet och det totala värdet på alla e-julklappar väntas uppgå till 10,6 miljarder.
För fjärde året i rad har Young E-business of the Year utsetts. Vinnare blev en smakrik och hållbar engångsartikel.
Cityhandelns framtid är till stora delar digital. Med ett sök- och köpbart utbud står man starkare i konsumentens uppkopplade vardag.
Med hjälp av en omvänd kundanpassning och ny teknik har man blivit Kinas största retailer.
De nya vanorna är här för att stanna enligt konsumenterna själva. Det visar en ny kartläggning av svensk e-handel.
Varumärket Under Armour går i Nikes fotspår. Försäljningen direkt till konsument prioriteras allt mer.