Målet är att underlätta för konsumenten att hitta varor som stämmer överens med de egna värderingarna.
AMF Fastigheter och Bambuser lanserar The Lobby Live, en studio för live video shopping med popup-ytor.
Catrin Folkesson blir ny chef för digitala kanaler och e-handel på Apotek Hjärtat. Hon kommer närmast från Coop Sverige.
Lösningen appliceras på befintliga butiker. ”Detta är en game-changer”.
Beteendepsykologiska teorier ska få AI-algoritmer att fungera bättre inom e-handeln.
Instacart liknar allt mer en marknadsplats som också blir en startpunkt för konsumenten.
Konsumenten ska enkelt kunna se hur ett plagg sitter på den egna kroppen.
”Systembolagets goda service ska vara en del av kundupplevelsen både i de fysiska butikerna och online”.
Erbjuder kunderna att besöka och uppleva platser tillsammans med en guide. Bland turerna finns skräddarsydda shoppingsessioner.
Instabox investerar i fler nya smarta paketskåp och logistikterminaler runt om i Sverige.