KidsBrandStore öppnar pop up

KidsBrandStore öppnar pop up

KidsBrandStore driver e-handel i sex länder i Norden och Europa, samt sju fysiska butiker i Sverige.

Paketskåp en allt starkare trend

Paketskåp en allt starkare trend

Paketskåp är en allt hetare trend inom detaljhandeln. Budbee siktar nu på att bli marknadsledande inom området.

Ny butik för män som hatar shopping

Ny butik för män som hatar shopping

Riktar sig till män som söker ”stil och coola produkter” – men ogillar att handla i butik eller att söka efter rätt stil på nätet.

Last mile den nya marknadsplatsen

Last mile den nya marknadsplatsen

Gränserna mellan butiker, marknadsplatser och fulfillment suddas ut. Det är inte längre självklart vem som gör vad, vem som säljer.

Köpcentrumkedja öppnar marknadsplats

Köpcentrumkedja öppnar marknadsplats

Nu digitaliseras köpcentrumen via en digital marknadsplats för butikerna.

Här testas PostNords paketboxar

Här testas PostNords paketboxar

Under september och oktober startar PostNord sitt pilottest av 100 paketboxar. Responsen är positiv.

E-handeln växte med 25 procent

E-handeln växte med 25 procent

Det är en stillsammare tillväxt än tidigare månader under pandemin.

Datum satt för årets Amazon Prime Day

Datum satt för årets Amazon Prime Day

Företaget valde på grund av pandemin att skjuta fram årets Prime Day. Nu har man satt ett nytt datum: 13–14 oktober.

Cellbes vill lyfta självkänslan

Cellbes vill lyfta självkänslan

E-handlaren ett av få exempel på företag som man anser representerar en stor bredd av svenska befolkningen i sin kommunikation.

Odd Molly streamar matmingel med Tina

Odd Molly streamar matmingel med Tina

Odd Molly tar nu efter ett flertal Live Video Shopping-event ett nytt grepp om formatet. Tittaren bjuds in på livestreamat matmingel.