Gensvaret från kunderna har varit så positivt att man nu lanserar curbside pickup i samtliga varuhus.
Marknadsplatser. E-handelsplattformen Shopify inleder ett samarbete med Walmart. Den digitala dörren öppnas därmed till miljontals konsumenter.
Nu inleds ett partnerskap mellan Skincity och en tjänst som erbjuder vetenskapligt baserad fakta för mer än 30 000 ingredienser.
Zaras ägare Inditex investerar miljardbelopp i ny teknik. Ambitionen är att skapa en bättre upplevelse och sudda ut gränserna mellan on- och offline.
Amazon arbetar för att lansera ett nytt dagligvarukoncept. Nu har man öppnat de två första butikerna – men utan att släppa in några kunder.
”Vill du växla upp din look för hemarbete eller ha lite inspiration för nästa Zoom-möte?”. Kedjan erbjuder kostnadsfri rådgivning inom skönhet.
Ambitionen är att skapa en e-handelsupplevelse som ska vara lika uppslukande som att besöka butiken i verkligheten. Så här ser den ut.
Galeries Lafayette Haussmann, den franska varuhuskedjans flaggskepp i Paris, lanserar tjänsten ”Exclusive Live Shopping”.
Zalando första plattform att fastställa vetenskapligt baserade mål för minskade utsläpp. ”Ser en stark koppling mellan hållbarhet och kommersiell framgång”.
För första gången bjuder köpcentrumen in sina besökare till en trendande digital upplevelse – live stream shopping.