Succé för curbside pickup hos Media Markt

Succé för curbside pickup hos Media Markt

Gensvaret från kunderna har varit så positivt att man nu lanserar curbside pickup i samtliga varuhus.

Walmart inleder samarbete med Shopify

Walmart inleder samarbete med Shopify

Marknadsplatser. E-handelsplattformen Shopify inleder ett samarbete med Walmart. Den digitala dörren öppnas därmed till miljontals konsumenter.

Ökad transparens kring produktinnehåll

Ökad transparens kring produktinnehåll

Nu inleds ett partnerskap mellan Skincity och en tjänst som erbjuder vetenskapligt baserad fakta för mer än 30 000 ingredienser.

Zara storsatsar på sofistikerad lagerteknik

Zara storsatsar på sofistikerad lagerteknik

Zaras ägare Inditex investerar miljardbelopp i ny teknik. Ambitionen är att skapa en bättre upplevelse och sudda ut gränserna mellan on- och offline.

Amazons nya koncept – en dark store

Amazons nya koncept – en dark store

Amazon arbetar för att lansera ett nytt dagligvarukoncept. Nu har man öppnat de två första butikerna – men utan att släppa in några kunder.

Kostnadsfri skönhetsrådgivning online

Kostnadsfri skönhetsrådgivning online

”Vill du växla upp din look för hemarbete eller ha lite inspiration för nästa Zoom-möte?”. Kedjan erbjuder kostnadsfri rådgivning inom skönhet.

Här är Ikeas nya 3D-satsning

Här är Ikeas nya 3D-satsning

Ambitionen är att skapa en e-handelsupplevelse som ska vara lika uppslukande som att besöka butiken i verkligheten. Så här ser den ut.

Live Shopping hos Galeries Lafayette

Live Shopping hos Galeries Lafayette

Galeries Lafayette Haussmann, den franska varuhuskedjans flaggskepp i Paris, lanserar tjänsten ”Exclusive Live Shopping”.

Zalando ska minska utsläpp med 80 procent

Zalando ska minska utsläpp med 80 procent

Zalando första plattform att fastställa vetenskapligt baserade mål för minskade utsläpp. ”Ser en stark koppling mellan hållbarhet och kommersiell framgång”.

Köpcentrum introducerar Live Stream Shopping

Köpcentrum introducerar Live Stream Shopping

För första gången bjuder köpcentrumen in sina besökare till en trendande digital upplevelse – live stream shopping.