E-handelns utveckling i Norden under 2019 sammanfattas i en ny rapport.
”Det kommer ge oss helt nya insikter kring korsförsäljning att arbeta vidare med”.
Ellos inleder ett samarbete med blomsterleverantören House of Flowers. Ambitionen är att erbjuda ett trendigt utbud av växter och torkade blommor.
Många vänder sig till e-handeln för att göra sina inköp under krisen – här är kategorierna som ökar och minskar mest.
Många svenskar jobbar eller pluggar just nu hemifrån på grund av coronaviruset. Det har lett till en ökad försäljning av myskläder, hudvård och träningskläder.
En pågående trend har fått extra fart under coronakrisen. Livestreaming är ett sätt för varumärken att nå ut, för konsumenten medför det sociala fördelar.
I veckan, torsdagen den 16 april, är det premiär för kicks satsning på live stream shopping. Nu är det klart vilka som är värdar i de första eventen.
Regionen erbjuder nu en e-handelslösning för företag verksamma inom besöksnäringen. Syftet är att möjliggöra fortsatta affärer för en bransch i allvarlig kris.
Onlineföretaget har genom åren gjort sig känt för att alltid sätta kunden i centrum. Nu tar man ytterligare ett steg och öppnar en tjänst för ”vad som helst”.
När kundflöden förändras behövs snabba lösningar. I Malmö kommer hjälp från ett stort onlineföretag som räcker ut en hand till lokala butiksägare.