Amazon sägs vara intresserade av att köpa klassisk varuhuskedja. Är det ett första steg till att bli den nya tidens ankarbutik?
Alibaba Group har lanserat en ny plattform riktad till unga konsumenter som vill shoppa lyxprodukter till bra priser.
Man vill förbättra sin kundservice och lanserar nu en webbshop. E-butiken erbjuder bageriets fullständiga sortiment.
Pandemin har medfört konsumtionsmönster indelade i tre faser. Var och en med koppling till konsumentens mindset och de kategorier man är intresserad av.
Försäljningen av skönhetsprodukter har ökat med tio procent online sedan coronavirusets utbrott. Allra mest spenderar storstadsborna, men Stockholm i topp.
E-handeln växte rejält under första kvartalet 2020. För första gången i E-barometerns historia är skönhet och hälsa störst.
I E-barometern för det första kvartalet 2020 konstateras att dagligvaror är en av de delbranscher som ökat mest under coronapandemin.
Marknadsplatsen Cdon och Innerstaden Göteborg lanserar en lösning som ska stötta försäljningen i fysiska butiker.
Trenden är tydlig, second hand säljs allt mer online. ”Genom näthandel når vi en större målgrupp, vi får hela Sverige som marknad”.
I höst öppnar Zalando sin plattform för svenska butiker. ”Vi ser en ökad efterfrågan från handlare att digitalisera”, säger Kenneth Melchior.