Så förändras kundbeteendet efter pandemin

Så förändras kundbeteendet efter pandemin

Utbrottet av det nya coronaviruset leder till nya beteenden i konsumentledet. Vissa av dem är här för att stanna. Det menar bland andra Doug Stephens.

Service via omnichannel hos Bikester

Service via omnichannel hos Bikester

I dag den 13 mars öppnar onlinebaserade Bikester sin första fysiska butik. Närvaro i flera kanaler ska säkra servicenivån gentemot kunderna.

Clas Ohlson och Wolt i leveranssamarbete

Clas Ohlson och Wolt i leveranssamarbete

Nu startar Clas Ohlson och foodtechbolaget Wolt ett pilotsamarbete som gör det möjligt för kunder att snabbt få produkter levererade hem till dörren.

Ny digital marknadsplats för catering

Ny digital marknadsplats för catering

En ny digital handelsplats erbjuder olika sorters catering på ett och samma ställe. Förutom mat kan man bland annat hyra porslin, möbler och foodtrucks.

Utökad satsning på curbside pickup

Utökad satsning på curbside pickup

Efter ett tufft år avslutade kedjan med ett starkt kvartal. Samtidigt introducerades ett nytt koncept för upphämtning i och vid butik.

Stayhard satsar på kuraterad vintage

Stayhard satsar på kuraterad vintage

I ett nytt initiativ att erbjuda sina kunder relevant mode gör Stayhard.se nu en satsning på second hand. Inriktningen är handplockat ”här och nu”-mode.

Walmart tar upp kampen med Amazon Prime

Walmart tar upp kampen med Amazon Prime

Amazon dominerar e-handeln i USA, mycket tack vara framgångarna med lojalitetsprogrammet Prime. Nu tar Walmart upp kampen med en ny lösning.

Senare orderstopp och snabbare utlämning

Senare orderstopp och snabbare utlämning

Sista beställningstid för Click & Collect förlängs med två timmar, samtidigt som man testar utlämning av ordrar inom två timmar. Kedjan vässar sin fulfillment.

E-handel lockar nya och välbeställda kunder

E-handel lockar nya och välbeställda kunder

Kedjan lockar konsumenter med hög inkomst att bli kunder via sin e-handel. Insteget sker ofta i huvudkategorien men efter detta breddas ofta köpen.

Unika erbjudanden lockar till fysisk butik

Unika erbjudanden lockar till fysisk butik

Främsta anledningen att handla i fysisk butik är att man kan se och känna på produkterna. Men unika erbjudanden skulle locka ännu mer visar en ny studie.