Hel butik gjordes om till fulfillment center

Hel butik gjordes om till fulfillment center

Dagligvarukedjan har stängt en av sina butiker för allmänheten. I stället använder man den som ett fulfillment center där kunden kan hämta sina onlineordrar.

Startar e-handel med karantänerbjudande

Startar e-handel med karantänerbjudande

För att möta den minskade försäljningen – orsakad av coronaviruset – väljer man att sälja utvalda varor via Instagram Stories. ”Ett spännande försök”.

Ny digital jourbutik för riskgrupper

Ny digital jourbutik för riskgrupper

Mat.se öppnar en ny onlinebutik för mat, särskilt framtagen för människor som befinner sig i riskgrupper. ”Man kan se det som en digital jourbutik”.

Så gör kedjan inköpen kontaktlösa

Så gör kedjan inköpen kontaktlösa

Behovet av social distansering och eliminering av kontaktytor sätter sina spår i handeln. Walmart har vidtagit extra åtgärder för att göra inköpen kontaktfria.

Ica snabblanserar app för e-leveranser

Ica snabblanserar app för e-leveranser

För att snabbt utöka möjligheterna till hemleverans kompletterar Ica e-handeln med en snabb utrullning av en ny app.

​Kreativa idéer för konsumenter i karantän

​Kreativa idéer för konsumenter i karantän

Pyssel och jobbuniform för hemmaarbete. Flying Tiger Copenhagen och Asos finns bland de företag som ser möjligheter i tider av karantän och distansarbete.

E-handeln stänger ner och ransonerar

E-handeln stänger ner och ransonerar

E-jätten inom dagligvaror stänger sin sajt tillfälligt då man kämpar för att klara av leveranserna. De två största kedjorna inför även ransoneringar online.

Curbside pickup hos Biltema

Curbside pickup hos Biltema

Nu vill kedjan utveckla erbjudandet och göra det ännu enklare att e-handela. Man kompletterar därför med en Drive In-lösning i alla varuhus.

Så förändras kundbeteendet efter pandemin

Så förändras kundbeteendet efter pandemin

Utbrottet av det nya coronaviruset leder till nya beteenden i konsumentledet. Vissa av dem är här för att stanna. Det menar bland andra Doug Stephens.

Service via omnichannel hos Bikester

Service via omnichannel hos Bikester

I dag den 13 mars öppnar onlinebaserade Bikester sin första fysiska butik. Närvaro i flera kanaler ska säkra servicenivån gentemot kunderna.