Dagligvarukedjan har stängt en av sina butiker för allmänheten. I stället använder man den som ett fulfillment center där kunden kan hämta sina onlineordrar.
För att möta den minskade försäljningen – orsakad av coronaviruset – väljer man att sälja utvalda varor via Instagram Stories. ”Ett spännande försök”.
Mat.se öppnar en ny onlinebutik för mat, särskilt framtagen för människor som befinner sig i riskgrupper. ”Man kan se det som en digital jourbutik”.
Behovet av social distansering och eliminering av kontaktytor sätter sina spår i handeln. Walmart har vidtagit extra åtgärder för att göra inköpen kontaktfria.
För att snabbt utöka möjligheterna till hemleverans kompletterar Ica e-handeln med en snabb utrullning av en ny app.
Pyssel och jobbuniform för hemmaarbete. Flying Tiger Copenhagen och Asos finns bland de företag som ser möjligheter i tider av karantän och distansarbete.
E-jätten inom dagligvaror stänger sin sajt tillfälligt då man kämpar för att klara av leveranserna. De två största kedjorna inför även ransoneringar online.
Nu vill kedjan utveckla erbjudandet och göra det ännu enklare att e-handela. Man kompletterar därför med en Drive In-lösning i alla varuhus.
Utbrottet av det nya coronaviruset leder till nya beteenden i konsumentledet. Vissa av dem är här för att stanna. Det menar bland andra Doug Stephens.
I dag den 13 mars öppnar onlinebaserade Bikester sin första fysiska butik. Närvaro i flera kanaler ska säkra servicenivån gentemot kunderna.