Whiskytillverkaren Mackmyra lanserar en webbshop för internationella kunder. I butiken finns möjligheten att förbeställa världens första whisky skapad med AI.
Design- och UX-byrån Oakwood har under våren samarbetat med Victor Gustafsson från KTH. Detta för att undersöka hur upplevelser online påverkar besökaren emotionellt. Resultatet är ett verktyg som visuellt utvärderar de emotionella aspekterna.
Nelly.com öppnar sitt första fysiska showroom. Satsningen är ett led i att stärka kommunikationen gentemot medier och ska ge företaget en mötesplats.
Kedjan erbjuder sina kunder leverans samma dag. Under det första kvartalet stod dessa ordrar för merparten av den digitala försäljningen.
H&M Groups varumärke & Other Stories öppnar under hösten ett digitalt flaggskepp på Alibabas Tmall. Detta blir då den första kanalen för varumärket i Kina.
Amazon visade under re:MARS Conference upp sin senaste drönare. Man ska börja leverera paket till konsument med drönaren inom ett par månader.
Det finns stor digital potential i den fysiska butikens medarbetare. En ny tjänst som snabbt gått från startup till bred lansering kopplar samman e-handel och butiksteamet.
Det har blivit en av Barcelonas mest populära turistattraktioner. De flesta som promenerar ner längs La Rambla svänger också in på La Boqueria. Med ny teknik tar man nu upp kampen med Amazon och andra e-handlare.
Pepita Marín är medgrundare av We Are Knitters. Under Retail & Brand Experience World Congress berättade hon hur man bygger varumärket.
Företaget är ungt, men har redan pånyttfötts. "Det är inte vi som bestämmer längre, det gör kunderna", sa Albin Johansson, VD på Axel Arigato under Retail & Brand Experience i Barcelona