I dag omniöppnar Ikea i Estland

I dag omniöppnar Ikea i Estland

I dag öppnar Ikea sin e-handel i Estland. Samtidigt är det också premiär för ett logistikcenter med tillhörande showroom i Tallinn.

Unisex modellen för nytt svenskt streetmärke

Unisex modellen för nytt svenskt streetmärke

Profiler från Svea och Gant lanserar nytt varumärke.  Inriktningen är modern unisex-streetwear.

Alibaba öppnar konceptets första butik i Europa

Alibaba öppnar konceptets första butik i Europa

Alibaba har öppnat AliExpress första fysiska butik i Europa. Man gjorde det under veckan som gick i ett av landets största köpcentrum.

Fysiska butiker allt mer webbifierade

Fysiska butiker allt mer webbifierade

Den nya tidens konsument vill ha friktionsfria shoppingupplevelser. Den fysiska detaljhandeln adderar därför element som gör den butiken mer lik e-handeln.

Tio trender i den nya tidens retail

Tio trender i den nya tidens retail

En ny generation produkter och flaggskepp, delningsekonomi, uppdaterade köpcentrum och stadskärnor. Här är 10 trender som formar den nya tidens retail.

Wall of Art öppnar pop up i köpcentrum

Wall of Art öppnar pop up i köpcentrum

Wall of Art är en e-handelsplattformen för oupptäckta konstnärer och kreatörer. Nu satsar företaget på fysiskt och tillfälligt konstgalleri i köpcentrumet.

Bjud på Jessica Albas Date Night Box

Bjud på Jessica Albas Date Night Box

Skådespelaren och entreprenören Jessica Alba inleder ett samarbete med en leverantör av måltidslösningar. Först ut blir ett komplett paket för en date night.

Premiär för Beauty Bargains e-handel

Premiär för Beauty Bargains e-handel

Åhlénsägda Beauty Bargain har öppnat sin e-handel. Man gjorde det samtidigt som butik nummer två, i Väla i Helsingborg, slog upp dörrarna.

Här är de nya kategorierna i Mujis flaggskepp

Här är de nya kategorierna i Mujis flaggskepp

Nu öppnar Muji sitt flaggskepp i Sverige där delar av inredningen kommer från en övergiven lada. Man gör samtidigt en rejäl uppdatering av sortimentet.

Nike laddar skoinköpet med upplevelser

Nike laddar skoinköpet med upplevelser

Att köpa skor till sina barn är både svårt och tidsödande. När Nike lanserar sin första prenumerationstjänst vill man ta bort friktionen – och ladda processerna med upplevelser.