Instagram testar en ny lösning för shopping i appen. Användaren gör hela köpet i appen och får även uppdateringar om leverans. Så här fungerar tjänsten.
Kedjan har lanserat ett samarbete med Drew Barrymore som bara finns tillgängligt online.
Ida Lanto fortsätter sitt samarbete med modeaktören Nelly.com. I slutet av april släpps bröllopskollektionen The Wedding Collection.
Företagen erbjuder en ny form av handel som är platsoberoende. Premiär i ett parkeringshus i Norrköping.
Kundens förväntningar på onlineupplevelsen förändra snabbt. Man vill se fler bilder och filmer och få snabba svar på sina frågor – direkt på produktsidan.
Storesupport har rekryterat Josefin Holmqvist som marknadsansvarig. Målsättningen att stärka företagets roll som ledande helhetsleverantör till Sveriges detaljhandel
Inom kort stänger Zalando sin verksamhet för egna varumärken. I stället ska man inleda närmare samarbeten med andra varumärken för att ta fram unika erbjudanden.
Framtidstron stiger bland både butiker och e-handlare. Störst är ökningen inom e-handeln där starka förväntningar på den framtida försäljningen drar upp siffrorna.
Brittiska Harrods inleder ett nytt samarbete för att skapa en marknadsplats online. Ambitionen är att skapa samma exemplariska kundservice online som man erbjuder i butik.
Kundupplevelsen online handlar mycket om snabbhet, effektivitet och bekvämlighet. Områden där artificiell intelligens kommer göra stor skillnad framöver. Här är fem trender som utvecklar e-handeln.