Med den utökade servicen vill Lyko sudda ut gränsen mellan det digitala köpet och fysisk butik ytterligare.
Årets vinnare av Young E-business of the Year har enligt juryn gjort ett gediget arbete med att kartlägga ett problem – och därefter utvecklat en produkt som passar i ett e-handelsformat.
Inför julen lanserar H&M Home en röstapplikation som med inspiration, tips och idéer ska underlätta jakten på rätt julklappar.
Alibaba ska skapa en e-handelshubb i landet. Ambitionen är att underlätta för företag som vill göra affärer. Man öppnar också en distributionscentral.
Svenskar ligger över det europeiska snittet när det kommer till att shoppa via mobilen. Det visar en ny undersökning.
Amazon sätter varje år samman en lista över "Best of Prime". Snabbaste leverans under 2018: Åtta minuter efter order.
E-handelssajterna Eleven och Nordicfeel har rekryterat Alexandra Vult von Steyern som kommersiellt ansvarig, CCO. Hon kommer närmast från en roll som VD på Klart.se.
Majoriteten av företagets onlineordrar plockas och lämnas ut i butik. För Hemtex börjar satsningen på omnikanal nu ge resultat.
Man beskriver det som en digital lekplats där barn – eller andra också för den delen – kan testa och leka med leksaker.
Modeaktören har gjort sig kända för storslagna influencerevent. Nu lanserar man ett nytt koncept, en fest som är tillägnad företagets kunder.