Ny sneakerbutik lanseras online

Ny sneakerbutik lanseras online

Nu lanserar koncernen en fristående e-handel för verksamhetens sneakerkoncept. Ambitionen är att lyfta fram sortimentet och bli mer synlig digitalt. 

Cos öppnar flaggskepp på Tmall

Cos öppnar flaggskepp på Tmall

H&M Groups koncept Cos ska öppna ett flaggskepp på Alibabas marknadsplats Tmall. Där räknar man med att nå en halv miljard stilmedvetna konsumenter.

Så kommer du i gång med voice

Så kommer du i gång med voice

Voice commerce, eller röststyrd handel, kan framstå som något ogreppbart som är sr svårt att ge sig in i. Under Tech 2018 i London tog man ner begreppet på jorden. Så här kommer du i gång.

Perfekt passform med kroppsstrumpa

Perfekt passform med kroppsstrumpa

Den extrema personaliseringen är här. Det japanska varumärket Zozo säljer kläder online med ambitionen att hitta den perfekta passformen. Man gör det med hjälp av en kroppsstrumpa och AI.

Stadium automatiserar e-handelslager

Stadium automatiserar e-handelslager

PostNord och Stadium automatiserar e-handelslagret i Norrköping. Den nya automationslösningen ska lyfta e-handelslogistiken till nästa nivå för samtliga bolag som ingår i familjen – Stadium, Stadium Outlet och Sneakers Point.

Amazon nästa för Clas Ohlson

Amazon nästa för Clas Ohlson

Diskussionerna och spekulationerna kring Amazons inträde i Sverige duggar tätt. Clas Ohlson tar saken i egna händer och inleder ett samarbete med e-handelsföretaget.

Den nya tidens skobutik är här

Den nya tidens skobutik är här

Mixar e-handelns bekvämlighet med den fysiska handelns "instant gratification".

Amazon handplockar barnböcker

Amazon handplockar barnböcker

Amazon vill göra sagostunden bättre för sina Prime-medlemmar. En prenumeration på barnböcker ska inspirera till läsning – till kraftigt sänkta priser.

Postery nominerade till designpris

Postery nominerade till designpris

Inte ens ett år efter att företaget grundades är Postery.com nu nominerade till Svenska Designpriset för sin e-handelsdesign. Användarvänlighet med nutida formspråk har varit i fokus.

Sju sätt att personalisera upplevelsen

Sju sätt att personalisera upplevelsen

Vi är på väg in i värld av hyperpersonalisering och artificiell intelligens. Men redan nu finns konkreta åtgärder som kan göra den digitala kundupplevelsen bättre. Här är sju (begripliga) sådana.