Tidigt under året la kedjan en ambitiös plan för att snabba på sina leveranser. Med en ny lösning går man nu från att leverera inom ett par dagar till bara några timmar.
Sven Hammar är expert på att kvalitetssäkra webbapplikationer och molntjänster. Ingemar Gleissman är serieentreprenör inom inom e-handel. Detta är deras digitala trendspaningar inför 2018.
Lyko Group utnämner Marie Björklund till CFO. Marie kommer närmast från tjänsten som ekonomichef på Kicks och efterträder nu Fredrik Runesson.
Sophie Soop, e-handels- och digitalchef på House of Dagmar, rekryteras som affärsutvecklingschef.
Det finns fortfarande en hel del övrigt att önska, men prestandan hos svenska e-butiker har förbättrats avsevärt. Det visar Apica Web Performance Index.
Dagligvarukedjan har lanserat en självbetjäning för incheckning av onlineordrar. Tjänsten är till för kunder som har beställt varor via click and collect.
Personalisering och möjlighet att välja operatör blir allt viktigare. Efterfrågan på lojalitetsprogram med leveransfördelar ökar. En ny undersökning kartlägger onlinekundens preferenser anno 2017.
E-handelskonsumtionen ökade med 19 procent under oktober månad jämfört med samma period i fjol. Det visar PostNords konsumtionsrapport E-barometern.
Online-to-offline, pop up-butiker, personaliesring och röststyrning av upplevelsen. Amazon och Calvin Kleins samarbete med fysiska butiker inför julhelgerna rymmer flera intressanta trender.
Under våren öppnar Ellos Home sin andra konceptbutik i Sverige. Butiken ska vara en mötesplats för inspiration och är ett led i att stärka Ellos e-handel.