Galleriques arrangerar designfestival

Galleriques arrangerar designfestival

Galleriques är en marknadsplats online för ny design som förenar formgivare och designentusiaster. Helgen 16–17 september arrangerar företaget en designmarknad i Stockholm.

Ny ”Bricks and Clicks Mall” öppnar i SKHLM

Ny ”Bricks and Clicks Mall” öppnar i SKHLM

Nu öppnar en helt ny plattform för möte mellan den fysiska kunden och den virtuella produkten. Det är i-ShopMall, som Handelstrender berättat om tidigare, som nu slår upp sina portar i Skärholmen Centrum.

Amazon i topp i millennials mobiler

Amazon i topp i millennials mobiler

Man skulle kunna tro att det är Facebook, Snapchat eller Instagram som toppar listan över millennials favoritappar. Men i åldern 18–34 är det Amazon man använder allra mest. 

Levi’s satsar på chatbots och personalisering

Levi’s satsar på chatbots och personalisering

Det finns stora mängder kunskap om stil och passform inom företaget. När nu Levi's storsatsar på e-handel vill man dela med sig av detta. Man gör det via en chatbot som ger personaliserade upplevelser. 

Sociala medier och influencers lyfter eventet

Sociala medier och influencers lyfter eventet

När Zalando arrangerar Bread & Butter räknar man med cirka 30 000 besökare. Men räckvidden är långt mycket större än så tack vare sociala medier och inbjudna influencers. 

En festival i modedemoktratins tecken

En festival i modedemoktratins tecken

Under tre dagar fylldes några kvarter i Berlin av människor som älskar mode, musik och mat. Zalando har tagit sig an en mission – att demokratisera modet.

Kraftig ökning för bygghandeln på nätet

Kraftig ökning för bygghandeln på nätet

Bygghandelns e-handelsförsäljning ökade med 20 procent under andra kvartalet, jämfört med samma period i fjol.  Branschen fortsätter således att växa i högt tempo, trots starka jämförelsetal. Det visar PostNords kommande E-barometer. 

Här är Stayhards första designsamarbete

Här är Stayhards första designsamarbete

Onlinebutiken Stayhard, som erbjuder mode för män, presenterar nu sitt första designsamarbeten. Det är Rasmus Wingårdh som har fått uppdraget att skapa kollektionen som går under namnet Lavage Foncé.

Mobil i butik en svensk storfavorit

Mobil i butik en svensk storfavorit

En undersökning har för tredje året i rad kartlagt konsumenters köpbeteende online. Den visar bland annat att svenska konsumenter har mobilen i högsta hugg inne i butiken.

Lindex släpper ny sömlös omni-app

Lindex släpper ny sömlös omni-app

Lindex släpper en ny mobilapp för att erbjuda sina kunder en smartare och sömlös shoppingupplevelse. Målet är att erbjuda en inspirerande och personlig tjänst.