Lyxvarumärket Louis Vuitton har lanserat e-handel i Kina. I första skedet är det en mjuk lansering som också ska fungera som test för projektet.
Mimmie Bergvall axlar rollen som Najells Digital Marketing and E-commerce Manager. Företaget vill nå kunden tidigt i digitala kanaler.
Amazon har lanserat en lösning som inte bara innefattar den egna leveransverksamheten. Nu vill man bli en hubb för samtliga paketleveranser – och man gör samtidigt entre i bostadshusen.
RNB Retail and Brands har utsett Marcus Uggla till ny chef för Man of a kind. Uggla kommer närmast från Campadre Scandinavia där han var COO.
Amazon satsar nu hårade än någonsin på sin Prime Day. Årets evenemang innehåller en rad nyheter och är dessutom förlängt till 30 timmar. I dag startar det.
Prestandan bland de största e-butikerna motsvarar inte kundernas förväntningar. Detta trots att det har en direkt påverkan på konverteringen. Det visar en stor studie av 80 sajter.
Att använda personaliserade budskap kan skrämma bort kunderna. En ny undersökning visar att nio av tio hoppar av en köpprocess om varumärket är för påträngande. Och de nya dataskyddsreglerna, GDPR, närmar sig med nya och hårdare krav på korrekt hantering.
Koncentrering (bland annat i form av marknadsplatser) är en av de trender vi beskriver i Detaljhandelns tyngsta trender. Nu har Komplett lanserat sin nya marknadsplats.
E-handelskonsumtionen ökade med 15 procent under maj jämfört med samma period i fjol. Andelen som handlar från andra länder ligger på 20 procent.
De var medgrundare till Cheap Monday, Monki och Weekday. Nu lanserar Adam och Linda Friberg nya varumärket AVAVAV. Exklusivt för Handelstrender berättar Adam om ett nyskapande och hållbart onlinekoncept. På skissbordet finns även ett fysiskt koncept.