Nu är Amazon störst även i Sverige

Nu är Amazon störst även i Sverige

Ikea, Netonnet och Elgiganten är de mest populära inhemska nätbutikerna. Men sett till antal besök är Amazon nu överlägset största e-handeln även i Sverige. Det visar en ny undersökning.

Zalando testar returer on demand

Zalando testar returer on demand


Stora förändringar med e-dagligvaror

Stora förändringar med e-dagligvaror

I en ny rapport menar man att 2017 är året då e-dagligvarorna får sitt stora genombrott. Från väl inkörda rutiner ställs nu varumärken och kedjor inför utmaningen att hantera digitala frågor som sökrankningar och digitala röstassistenter.

Här blomstrar e-handeln mest i Sverige

Här blomstrar e-handeln mest i Sverige

En kartläggning visar vilka svenska kommuner som har den starkaste tillväxten inom e-handel. Storstäderna får lämna plats för landsorten i toppen.

Visualisering av produkter i 3-D

Visualisering av produkter i 3-D

Ett svensk företag lanserar nu en lösning för visualisering av produkter i 3-D. Tekniken är anpassad för att fungera såväl i desktop som i mobilen.

NordicFeel och NECG tillsätter ny VD

NordicFeel och NECG tillsätter ny VD

Styrelsen för bolagen har nu utsett en ny VD, Tobias Mattsson. Han har under det senaste året varit kommersiell chef i NordicFeel.

Allt fler köp via mobil i ökad onlineförsäljning

Allt fler köp via mobil i ökad onlineförsäljning

E-handelskonsumtionen ökade med 22 procent under mars, och en allt större del av köpen sker via mobilen.

Konsumenten positiv till AI-personalisering

Konsumenten positiv till AI-personalisering

En ny undersökning visar att tre av fyra svenska konsumenter är positivt inställda till budskap och tips som genererats artificiell intelligens (AI). Mest positiva är inte helt oväntat millennials.

Himla lanserar nordisk e-handel

Himla lanserar nordisk e-handel

För att möta intresset från de nordiska marknaderna lanserar Himla en ny e-handel. Satsningen är en del av en större vision.

Uniqlo uppdaterar sin onlinestrategi

Uniqlo uppdaterar sin onlinestrategi

Den japanska modekedjan har uppdaterat sin e-handel med nya funktioner och tjänster. Det redan gigantiska nätet av dygnet runt-öppna utlämningsställen utökas och närmar sig 50 000 platser.