Ikea, Netonnet och Elgiganten är de mest populära inhemska nätbutikerna. Men sett till antal besök är Amazon nu överlägset största e-handeln även i Sverige. Det visar en ny undersökning.
I en ny rapport menar man att 2017 är året då e-dagligvarorna får sitt stora genombrott. Från väl inkörda rutiner ställs nu varumärken och kedjor inför utmaningen att hantera digitala frågor som sökrankningar och digitala röstassistenter.
En kartläggning visar vilka svenska kommuner som har den starkaste tillväxten inom e-handel. Storstäderna får lämna plats för landsorten i toppen.
Ett svensk företag lanserar nu en lösning för visualisering av produkter i 3-D. Tekniken är anpassad för att fungera såväl i desktop som i mobilen.
Styrelsen för bolagen har nu utsett en ny VD, Tobias Mattsson. Han har under det senaste året varit kommersiell chef i NordicFeel.
E-handelskonsumtionen ökade med 22 procent under mars, och en allt större del av köpen sker via mobilen.
En ny undersökning visar att tre av fyra svenska konsumenter är positivt inställda till budskap och tips som genererats artificiell intelligens (AI). Mest positiva är inte helt oväntat millennials.
För att möta intresset från de nordiska marknaderna lanserar Himla en ny e-handel. Satsningen är en del av en större vision.
Den japanska modekedjan har uppdaterat sin e-handel med nya funktioner och tjänster. Det redan gigantiska nätet av dygnet runt-öppna utlämningsställen utökas och närmar sig 50 000 platser.