”En del butiker kommer hata oss”

”En del butiker kommer hata oss”

Det konstaterar grundarna bakom en ny nättjänst. Grundidén: Att underlätta för konsumenter som vill handla i amerikanska e-butiker. Antal produkter innan året är slut: 320 miljoner.

Dramaserie ska levandegöra Nellys mode

Dramaserie ska levandegöra Nellys mode

Nelly.com testar ett nytt grepp i sitt varumärkesbyggande genom att släppa en dramaserie. I 48 delar kan tittarna följa 25-åriga Nelly och hennes kompisar.

Instagram rullar ut sin köpfunktion

Instagram rullar ut sin köpfunktion

Under året som gick genomförde Instagram tester med köpfunktion direkt i appen. Nu lanseras funktionen på bredare front – så här kommer det fungera.

Ellos Group uppgraderar sin e-handel

Ellos Group uppgraderar sin e-handel


Nya kundinsikter via Facebook Live

Nya kundinsikter via Facebook Live

Prenumerationstjänsten gör stor succé med sina livesändningar via Facebook. Trots stor publik handlar detta till stor del om att skaffa sig nya kundinsikter för företaget.

Eleven lanserar nytt lojalitetsprogram

Eleven lanserar nytt lojalitetsprogram

Eleven Club är en ny kundklubb som låter medlemmar samla poäng på varje köp som kan nyttjas när kunden vill, hur den vill. I nästa fas presenteras nya sätt att tjäna poäng.

Sjöö Sandström i samarbete med Gasell

Sjöö Sandström i samarbete med Gasell

Klocktillverkaren Sjöö Sandström, som säljer exklusiva klockor, inleder ett samarbete med e-handelsföretaget Care of Carl.

Svensk e-handel lockar nordiska kunder

Svensk e-handel lockar nordiska kunder

Drygt var tredje nordbo handlade online från utlandet under 2016. Och Sverige är ett av länderna som våra grannar gärna handlar ifrån. Det framgår av PostNords årliga rapport E-handeln i Norden.

Hööks lanserar ny e-handelslösning

Hööks lanserar ny e-handelslösning

Hööks hästsport satsar på en ny e-handelslösning som stödjer företagets strategi för omnichannel. Den bäddar för en integrerad kampanjhantering.

Willys skruvar upp sin satsning på e-handel

Willys skruvar upp sin satsning på e-handel

Kunderna ger tummen upp för samma priser som i butik: Willys satsning på e-handel har startat bra. Nu fortsätter satsningen i flera städer.