Det konstaterar grundarna bakom en ny nättjänst. Grundidén: Att underlätta för konsumenter som vill handla i amerikanska e-butiker. Antal produkter innan året är slut: 320 miljoner.
Nelly.com testar ett nytt grepp i sitt varumärkesbyggande genom att släppa en dramaserie. I 48 delar kan tittarna följa 25-åriga Nelly och hennes kompisar.
Under året som gick genomförde Instagram tester med köpfunktion direkt i appen. Nu lanseras funktionen på bredare front – så här kommer det fungera.
Prenumerationstjänsten gör stor succé med sina livesändningar via Facebook. Trots stor publik handlar detta till stor del om att skaffa sig nya kundinsikter för företaget.
Eleven Club är en ny kundklubb som låter medlemmar samla poäng på varje köp som kan nyttjas när kunden vill, hur den vill. I nästa fas presenteras nya sätt att tjäna poäng.
Klocktillverkaren Sjöö Sandström, som säljer exklusiva klockor, inleder ett samarbete med e-handelsföretaget Care of Carl.
Drygt var tredje nordbo handlade online från utlandet under 2016. Och Sverige är ett av länderna som våra grannar gärna handlar ifrån. Det framgår av PostNords årliga rapport E-handeln i Norden.
Hööks hästsport satsar på en ny e-handelslösning som stödjer företagets strategi för omnichannel. Den bäddar för en integrerad kampanjhantering.
Kunderna ger tummen upp för samma priser som i butik: Willys satsning på e-handel har startat bra. Nu fortsätter satsningen i flera städer.