Kunderna har efterfrågat tjänsten i flera års tid. "Vi är glada att vi kan bidra till människors speciella händelser i livet", säger den ansvariga projektledaren.
Med hjälp av data från kundens smartphone skapas personaliserade modeplagg baserade på livsstilen. Tekniken beta-testas just nu och ska lanseras till konsument senare under året.
Två vinnare av Elle Conscious Award går ihop för att tillsammans lyfta fram hållbara alternativ till traditionell konsumtion – uthyrning av designmode och funktionella sportkläder.
Försäljningen av dagligvaror digitaliseras snabbare än vad som skett i andra branscher. Och för att lyckas med mat online finns sex nyckelfaktorer att hålla koll på.
Det låter som science fiction. Men haptic e-commerce gör det möjligt att känna plaggets yta direkt på skärmen. Skarpa tester av tekniken pågår nu med e-handlare.
Genom nya källor och teknik kan man förutspå kundens beteende och skapa personaliserade aktiviteter. Men prediktiva analyser i realtid kräver både specialkompetens och datorkraft.
Fri leverans har blivit en hygienfaktor, menar Walmarts e-handelschef. Nu utmanar man Amazon med en rad åtgärder som ska stärka shoppingupplevelsen online.
Adlibrisgruppen växer och förvärvar e-handelssajterna Roligaprylar.se, Alphageek.no, Alphageek.fi och Alphageek.dk. "Ett spännande segment som drivs framåt av kvinnor".
Kunderna som handlar i Birchbox fysiska butik har tre gånger högre livstidsvärde än onlinekunderna. Därför prioriteras fysisk retail, och nu är siktet inställt på Europa.