Ett flertal aktörer har börjat använda medarbetare i butik för digital kommunikation direkt med kunder online.
Konsumenten har höga tech-förväntningar på framtidens shopping. AI blir en naturlig del av upplevelsen enligt ny studie.
Storleksråd minskar andelen returer avsevärt. Nu lanserar Zalando ett virtuellt provrum som ska hjälpa kunden hitta rätt i sortimentet.
Arkivet tar sin modell för second hand online – och flyttar fram barriären för hur modernt återbruk ser ut.
E-handeln minskade i mars – men över tid förväntas den fortsätta växa kraftigt.
Ett antal Ica-butiker inlett samarbete med Foodora med syfte att erbjuda hemleverans inom 30 minuter.
Zalando utforskar hur ChatGPT kan utveckla shoppingupplevelsen. ”Det här är bara början”.
Kunderna skräms av införda returavgifter. Rätt hanterat kan dock returen skapa såväl lojalitet som förtroende. Detta enligt en nyligen genomförd studie.
Från och med i dag, den 17:e april, kan PostNords kunder returnera sina e-handlade paket via paketboxar.
”Gränsen mellan vilka metoder som föredras vid fysiska respektive digitala köp suddas ut”. Detta visar en ny rapport.