Butikspersonal chattar med kunderna

Butikspersonal chattar med kunderna

Ett flertal aktörer har börjat använda medarbetare i butik för digital kommunikation direkt med kunder online. 

AI guidar kunden i framtidens shopping

AI guidar kunden i framtidens shopping

Konsumenten har höga tech-förväntningar på framtidens shopping. AI blir en naturlig del av upplevelsen enligt ny studie.

Virtuellt provrum ska hjälpa e-kunderna

Virtuellt provrum ska hjälpa e-kunderna

Storleksråd minskar andelen returer avsevärt. Nu lanserar Zalando ett virtuellt provrum som ska hjälpa kunden hitta rätt i sortimentet.

Innovation och drops i Arkivets e-handel

Innovation och drops i Arkivets e-handel

Arkivet tar sin modell för second hand online – och flyttar fram barriären för hur modernt återbruk ser ut.

E-handeln minskar – men växer kraftigt på sikt

E-handeln minskar – men växer kraftigt på sikt

E-handeln minskade i mars – men över tid förväntas den fortsätta växa kraftigt.

Foodora i samarbete med Ica-butiker

Foodora i samarbete med Ica-butiker

Ett antal Ica-butiker inlett samarbete med Foodora med syfte att erbjuda hemleverans inom 30 minuter.

Zalando vässar upplevelsen med ChatGPT 

Zalando vässar upplevelsen med ChatGPT 

Zalando utforskar hur ChatGPT kan utveckla shoppingupplevelsen. ”Det här är bara början”.

Skapa lojalitet och förtroende med returen

Skapa lojalitet och förtroende med returen

Kunderna skräms av införda returavgifter. Rätt hanterat kan dock returen skapa såväl lojalitet som förtroende. Detta enligt en nyligen genomförd studie.

PostNord inför returer via paketboxar

PostNord inför returer via paketboxar

Från och med i dag, den 17:e april, kan PostNords kunder returnera sina e-handlade paket via paketboxar.

Gränser för betalningar suddas ut

Gränser för betalningar suddas ut

”Gränsen mellan vilka metoder som föredras vid fysiska respektive digitala köp suddas ut”. Detta visar en ny rapport.