[Strategier] Canada Goose siktar på att 80 procent av företagets omsättning ska genereras av försäljning direkt till konsument. Så här ska det gå till.
Kedjan sparar miljoner plastenheter med förpackningsfri utlämning av click & collect.
Den årliga rapporten analyserar konsumenternas beteende gällande inköp av dagligvaror online. Nu ser man ett nytt beteende.
Amazon har för första gången tagit sig in i toppskiktet på svenskarnas lista av favoritföretag i e-handeln.
För första gången i E-barometerns historia noterar man en en negativ årstillväxt. Det finns fler anledningar till detta, menar man i rapporten.
Mall of the Metaverse är en fullskalig satsning från köpcentrumaktören. Här ska man erbjuda retail och underhållning.
Det har dykt upp en ny snabbväxande e-handelsaktör – man är just nu den mest nedladdade appen. Nu vill man ta näthandeln in i en ny era.
Musteriets premiumsortiment har endast gått att köpa i två fysiska butiker – nu görs de tillgängliga online i en ny webbshop.
Canada Goose lanserar en plattform för återbruk av sina produkter. Ambitionen är att ge dem en andra, tredje och fjärde livstid.
En av Danmarks mest välkända detaljhandelskedjor siktar nu på Sverige. I hemlandet har företaget 261 butiker och en prisad e-handel.