Utökad satsning på robotplock i butik

Utökad satsning på robotplock i butik

Kedjan fortsätter att utveckla automatiserat varuplock i befintliga butiker. Nu har man köpt upp ett techbolag inriktat på robotteknik.

Varumärken erbjuds egna konceptbutiker

Varumärken erbjuds egna konceptbutiker

Matspar.se lanserar en lösning för Concept Stores. Bland fördelarna nämns marknadsföring konverterad till försäljning och möjlighet att inspirera.

Apotea inför robotplock i ny Autostore

Apotea inför robotplock i ny Autostore

Nätapoteket har under sommaren har man byggt och startat upp en helt ny del av automationskedjan, en ”Autostore”.

Nike vill skapa framtidens marknadsplats

Nike vill skapa framtidens marknadsplats

Nu inleder Nike ett större samarbete i Europa med ambitionen att skapa framtidens marknadsplats.

Blocket ökar säkerheten på plattformen

Blocket ökar säkerheten på plattformen

Under våren infördes krav på verifiering som en del i att göra plattformen ännu tryggare. Nu utökas satsningen.

Live shopping naturlig utveckling av e-handeln

Live shopping naturlig utveckling av e-handeln

Live shopping håller snabbt på att bli en säljkanal att räkna med. Det är en naturlig utveckling av e-handeln, menar ansvarig för retail-institut.

Så kan 5G utveckla framtidens detaljhandel

Så kan 5G utveckla framtidens detaljhandel

Den snabba 5G-tekniken kan bidra till att utveckla upplevelser inom digital och fysisk detaljhandel. Här är fyra exempel på detta.

12 tunga kundbehov att tillgodose

12 tunga kundbehov att tillgodose

Det är turbulenta tider. Inflation, rusande elpriser och ett samhälle som sakta hittar det nya normala efter pandemin. Här är 12 tunga kundbehov att tillgodose.

Fler svenskar e-handlar i ”post corona retail”

Fler svenskar e-handlar i ”post corona retail”

E-handelns omsättning minskar just nu – men en betydligt större andel av befolkningen e-handlar jämfört med före pandemin.

Fyra trender spås i årets julhandel

Fyra trender spås i årets julhandel

Årets julhandel förväntas bli mycket positiv. Detta enligt en ny rapport där man också delar med sig av fyra spaningar kring konsumenternas beteende.